
reklama
W III kwartale 2012 roku wciąż rosły nakłady na marketing wyszukiwarkowy na najważniejszych rynkach (USA, Wielka Brytania, Niemcy). Najwyższy wzrost w stosunku rocznym zanotowano w Wielkiej Brytanii (36%). Wyłącznie w USA zwiększył się natomiast współczynnik wzrostu z inwestycji (ROI) w porównaniu do III kwartału 2011 r. Tyle szczęścia nie mieli marketerzy w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Na rynku SEM zauważalna jest również rosnąca rola mobilnego internetu. Dzięki temu na rynku amerykańskim Google zwiększył swój udział w rynku SEM kosztem Yahoo i jego wyszukiwarki Bing.
Jednakże to Yahoo zarabia na swoich reklamach więcej niż przed rokiem, bowiem CPC wzrósł o 6% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. W przypadku Google ten wskaźnik zmalał o 10%. To również efekt rozwoju rynku mobilnego (na którym przewaga Google nad Yahoo jest jeszcze większa), bowiem wskaźniki CPC są w przypadku marketingu w mobilnych wyszukiwarkach niższe.
W przypadku rynków brytyjskiego i niemieckiego wzrosła zarówno łączna ilość kliknięć, jak i CPC. Zdaniem autorów raportu to efekt przesunięcia części środków przeznaczanych na tradycyjny marketing do online marketingu.
Twórcy raportu prognozują, że kolejne miesiące przyniosą postępujący wzrost wartości rynku SEM, na poziomie 15-20%.
Jeśli chodzi o marketing w serwisach społecznościowych, niepodważalnym liderem jest Facebook. Wyniki badania wskazują, że zaangażowanie użytkowników, mierzone ilością “lajków”, komentarzy i udostępnień
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
wzrosło w stosunku do III kwartału 2011 r. aż o 896%! To efekt m.in. wprowadzenia Timeline, jak również skuteczniejszych działań marketingowych. 24% wszystkich interakcji na Facebooku przypada na mobilnych użytkowników.
Pełen raport dostępny jest na stronie adobe.com.
Reklama