reklama
Serwis eMarketer opublikował wyniki raportu “Quaterly Intelligence Briefing: Digital Trends for 2013” przygotowanego przez Econsultancy i Adobe. Autorzy postanowili sprawdzić jakie priorytety na ten rok mają osoby odpowiedzialne za opracowywanie strategii marketingowych w Internecie, a także jakie ich zdaniem trendy będą dominowały w reklamie online.
Content is the King
Z otrzymanych danych wynika, że największy odsetek marketerów planuje się skupić w 2013 roku na content marketingu, a także na optymalizacji współczynnika konwersji. Zwłaszcza w przypadku tego pierwszego zauważalny jest wyraźny wzrost zainteresowania marketingowców w stosunku do poprzedniego roku.
Co może nieco zaskakiwać, nieznacznie spadł odsetek marketerów, którzy planują się skupić na angażowaniu konsumentów w mediach społecznościowych. Jednak w dalszym ciągu priorytetowo traktuje tego typu działania prawie 40% strategów. Inaczej jest w przypadku analiz działań w mediach społecznościowych. Tutaj nastąpił znaczący spadek (z 19% do 9%), co może świadczyć o tym, że mierzenie efektywności kampanii społecznościowych wciąż nastręcza wielu problemów i najwidoczniej rośnie liczba tych, którzy uważają, że uzyskanie miarodajnych danych jest niemożliwe.
O tym, że media społecznościowe nie ekscytują marketerów w takim stopniu jak jeszcze do niedawna przekonują inne dane zawarte w raporcie. Autorzy zapytali respondentów o to, jakie największe szanse dostrzegają w cyfrowym marketingu w 2013 r. Okazuje się, że bardzo wyraźnie spadł odsetek tych, dla których angażowanie użytkowników social media stwarza doskonałe możliwości dla opracowujących strategie. Choć można to również wytłumaczyć tym, że dopiero obecnie mamy do czynienia z realną oceną faktycznych szans, jakie media społecznościowe stwarzają dla marek.
2013 rokiem mobile?
Również w przypadku tych danych zauważalny jest wyraźny wzrost znaczenia content marketingu, ale największe nadzieje marketerzy zdają się wiązać z mobile marketingiem. Spore możliwości stwarza ich zdaniem również wykorzystanie w kampaniach targetowania i personalizacji.
- Bartek Juszczyk