reklama
Badanie przeprowadzone przez GetResponse miało na celu sprawdzenie opinii użytkowników poczty elektronicznej na temat komunikatów email marketingowych. Respondentów pytano m.in. o to dlaczego zapisują się do list mailingowych, dlaczego z nich rezygnują oraz czy w ogóle czytają tego typu wiadomości.
Poczta elektroniczna okazuje się być najczęściej wybieraną przez internautów formą kontaktu z firmami. Z tego sposobu korzysta blisko połowa ankietowanych. Prawie ¼ respondentów wskazała na kontakt telefoniczny. Ogromna popularność mediów społecznościowych nie sprawiła, by to Facebook czy Twitter zastąpiły nieco bardziej tradycyjne firmy kontaktu, choć z tego pierwszego korzysta i tak stosunkowo wielu internautów. Co ciekawe, aż 10% preferuje kontakt smsowy.
Nie możemy się obyć bez poczty elektronicznej
Ponad 60% internautów deklaruje sprawdzanie poczty elektronicznej częściej niż 2 razy dziennie, a aż 35% robi to co najmniej kilkanaście razy w ciągu dnia. Jak widać dzisiejszym internautom ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez stałego monitorowania swojego konta mailowego. Zaledwie 8,8% ankietowanych sprawdza pocztę rzadziej niż raz dziennie.
Newsletter umożliwia bycie “na czasie” z ofertą firmy
Zapytani o powody zapisywania się na listy mailingowe, ankietowani najczęściej wskazywali na zainteresowanie nowymi produktami i usługami firm. Wielu deklarowało również chęć otrzymywania specjalnych rabatów i promocji. Najmniejszy odsetek respondentów wskazał na zainteresowania email marketingiem jako główny powód zapisania się na subskrypcję. Warto zaznaczyć, że prawie ¾ internautów regularnie czyta otrzymywane newslettery.
Brak zainteresowania głównym powodem rezygnacji z subskrypcji
Najczęściej podawanym powodem rezygnacji z newslettera był brak zainteresowania produktami czy usługami danej firmy (27,4%). Wielu ankietowanych (20,9%) wskazało na brak zainteresowania treścią wiadomości, a prawie 1/5 uznała, że newsletter wysyłany był za często.
Zdecydowanie najpopularniejszą formą rezygnacji z subskrypcji newslettera jest kliknięcie w specjalnie podawany w tym celu link. Bez wątpienia bardziej wymyślnym sposobem jest zaznaczanie danego typu wiadomości jako spam, ale taki sposób wybiera niespełna 9% ankietowanych. Niektórzy są skłonni w tym celu dzwonić do przedstawicieli firmy.
Cały raport dostępny na blogu GetResponse. Poniżej infografika podsumowująca wyniki badania.
Badanie przeprowadzono w okresie 22.01 – 8.02.2013 na grupie 2352 użytkowników poczty email w takich serwisach jak gazeta.pl czy Wirtualna Polska.
- Bartek Juszczyk