reklama
Uruchomiony w zeszłym roku przez Facebooka program Studio Awards ma za zadanie promowanie dobrych praktyk marek poprzez nagradzanie najlepszych kampanii. W tym roku nastąpiła jedna zmiana w porównaniu do ubiegłorocznej edycji. Nagrody przyznało specjalne ciało doradcze utworzone przez Facebooka – Creative Council (rada kreatywna). W jego skład wchodzi czternastu przedstawicieli agencji reklamowych.
Content is king!
Wprawdzie kryteria jakimi kierowało się jury wyróżniając najlepsze kampanie były takie same jak poprzednio, jednak w tym roku jurorzy odnotowali zmianę w podejściu samych marek do komunikacji na Facebooku. W zeszłym roku wiele ze zgłoszonych do konkursu kampanii bazowało na aplikacjach, natomiast tegoroczna edycja pokazuje, że marketerzy coraz większą uwagę poświęcają publikowaniu angażujących treści.
Najlepszym przykładem potwierdzającym tę tendencję jest marka Oreo. Jej kampanię Daily Twist nagrodzono najcenniejszą Studio Award (koloru niebieskiego). Pomysł był bardzo prosty – opublikowanie w ciągu 100 dni stu wpisów na Facebooku, z których większość nawiązywała do najważniejszych w danym momencie wydarzeń, takich jak chociażby Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie czy przyznanie nagród Emmy. Wszystko miało z kolei związek z 100. rocznicą pojawienia się marki na rynku. Kampania została przeprowadzona we współpracy z agencjami 360i i Draftfcb.
Pełna lista nagrodzonych marek dostępna tutaj.