reklama
Sotrender opublikował najnowsze, majowe wydanie cyklicznego raportu Fanpage Trends, w którym przedstawione zostały szczegółowe statystyki stron z 39 kategorii, skomentowane przez ekspertów z 33 branż.
Według raportu, oficjalny profil Lewandowskiego przekroczył w maju milion fanów. Jak się okazuje, piłkarz – oprócz ostatnich spektakularnych sukcesów podczas Ligi Mistrzów – czyli po czterech golach dla Borussi, wbitych Realowi Madryt, osiągnął równie świetne wyniki na Facebooku. Po pamiętnym sportowym widowisku, na jego fanpage’u zanotowano wzrost o 150%, czyli aż o 700 tys. fanów i sprawiło to, że znalazł się on tuż nad Radiem ESKA i w sumie wyprzedził już 56 stron z rankingu najpopularniejszych polskich fanpage’y. Warto dodać, że czas wzrostu popularności strony piłkarza doskonale zgrany był z promowaną przez niego kampanią nowej linii marki odzieżowej. Profil Roberta Lewandowskiego jest pierwszym polskim milionowym fanpage’em osobowym w rankingu, po wyłączeniu profilu Kuby Wojewódzkiego, usuniętym w lutym tego roku. Wzrost liczby fanów Lewandowskiego zapewnił także awans dla Sportu jako branży, która stała się czwartą największą kategorią stron w rankingu Sotrendera.
Jak na facebookowe wyniki profili przekłada się ogólne zainteresowanie, pokazuje nie tylko sukces Lewandowskiego, ale również mniejszego Nju mobile, który może pochwalić się imponującym wzrostem liczby fanów na poziomie 4300%. W niecały miesiąc od uruchomienia strony na Facebooku, nowy operator zdążył wyprzedzić Virgin Mobile Polska i uplasował się na 8 miejscu w rankingu operatorów telekomunikacyjnych.
Jeżeli chodzi o najnowsze raporty dotyczące samego Facebooka, to dowiedzieliśmy się, że przychody portalu zaprezentowane 1 maja z I kwartału 2013 roku, wzrosły do 1,46 mln dolarów, podczas gdy w analogicznym okresie 2012 r. wyniosły 1,06 mln. Facebook zanotował więc wzrost przychodów na poziomie 38%. Szczegółowe wyniki dostępne są na stronie Facebooka w dziale dla inwestorów.
Mniej technicznie, a bardziej obrazowo dane dotyczące Facebooka zostały przedstawione na zestawie przygotowanych przez portal infografik podsumowujących ubiegły rok „Facebook’s Growth In The Past Year”. Co ciekawe ostatni rok był dla Marka Zuckerberga bardzo łaskawy i obfitował w same duże i dobre wydarzenia – 19 maja poślubił swoją wieloletnią przyjaciółkę Priscillę Chan, zdobył nagrodę Crunchie jako CEO roku, wprowadził swojego 9 letniego Facebooka na giełdę i połączył już miliard użytkowników z całego świata. Zdaje się, że twórca najsłynniejszego portalu społecznościowego na świecie dalej nie zamierza zmniejszać tempa życia i inwestycji.
Pełen raport Fanpage Trends, a w nim najnowsze dane, wykresy i wnikliwe uwagi ekspertów, pobrać można ze strony sotrender.pl/fanpage-trends.