X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pinterest będzie śledził swoich użytkowników i rekomendował im treści

Pinterest będzie śledził swoich użytkowników i rekomendował im treści

reklama


Surfując po sieci odwiedzamy dziesiątki, a nawet setki stron internetowych każdego dnia. Wiele z nich posiada już wtyczkę społecznościową Pinteresta w postaci przycisku „Pin it”. To właśnie w oparciu o odwiedziny na tych stronach, serwis będzie podsuwał swoim użytkownikom rekomendowane pinezki lub całe tablice. Pinterest wykorzysta w tym celu informacje o logowaniu użytkownika czy „cookies”. Ponadto rekomendacje będą również wyświetlane w oparciu i zainteresowania znajomych użytkownika, jego płeć czy miejsce zamieszkania.

Oczywiście takie rozwiązanie z pewnością nie spodoba się tym, którzy walczą o ochronę prywatności w sieci. Trudno założyć, że przekona ich opcja wyłączenia tej funkcji, bowiem to wciąż „Opt-out”. W tym celu użytkownicy będą musieli udać się do ustawień prywatności swoich kont.

Przy okazji ogłaszania nowinek, Ke Chen oznajmiła na blogu Pinteresta, że serwis wspiera w ten sposób politykę Do Not Track (Śledzenie), czyli danie internautom możliwości wyrażenia zgody lub sprzeciwu na śledzenie ich aktywności w internecie w oparciu o informacje zapisane w historii przeglądarki. Jeśli chodzi o serwisy społecznościowe, jak dotąd tylko Twitter wyraził oficjalne poparcie dla “Do Not Track”. Funkcję wprowadziły już wiodące przeglądarki internetowe, jednak problemem jest fakt, iż wciąż wielu właścicieli stron nie poparło tego standardu.

Inną zapowiedzianą zmianą jest stworzenie użytkownikom możliwości zmiany ich strumienia. Można to zrobić klikając w nowy przycisk „Edit Home Feed”. Wówczas użytkownik będzie mógł kliknąć w “Follow boards” lub w “Unfollow boards”, w zależności od tego, czy chce dodać nowe tablice do swojego strumienia, czy też usunąć któreś z dotychczasowych.

fot. Pinterest

fot. Pinterest

Zmiany mają być sukcesywnie wprowadzane w nadchodzących tygodniach.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail