X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pieseł bawi użytkowników i inspiruje administratorów

Pieseł bawi użytkowników i inspiruje administratorów

reklama


Czy sierpniowe Fanpage Trends przyniosły jakiekolwiek znaczące zmiany na polskim Facebooku? Okazuje się, że jest kilka, o których bez wątpienia warto wspomnieć.

Piłkarskie emocje przeniosły się również na Facebooka

Taką zauważalną zmianą jest awans klubów piłkarskich w rankingu najbardziej interaktywnych branż. Spory wpływ na taki stan rzeczy miała walka polskich klubów (Legii Warszawa, Śląska Wrocław i Lecha Poznań) w europejskich pucharach oraz start nowego sezonu Ekstraklasy. Inna kategoria – Muzyka – przekroczyła liczbę 20 mln fanów.

Na liście najpopularniejszych stron na Facebooku, jak to w ostatnim czasie bywało, nie odnotowano żadnych poważniejszych zmian. Do Top15 awansował Cropp, kosztem fan page serwisu Niefart.pl. Warto zauważyć, że dzięki przekroczeniu bariery miliona fanów przez stronę Croppa, całą czołową „15” stanowią fanpejdże o liczbie fanów przekraczającej milion.

Godną odnotowania zmianą jest wielki awans fan page Kocham Football w rankingu najbardziej angażujących fanpejdży. Strona sponsorowana przez polski oddział koncernu motoryzacyjnego KIA awansowała aż o 13 pozycji. Podobnie jak w przypadku awansu kategorii Kluby piłkarskie, jest to bez wątpienia spowodowane sierpniowymi emocjami towarzyszącymi zmaganiom na stadionach. O osiem miejsc w tym rankingu awansował natomiast Pewex.

Baśki nie zwalniają, Pieseł dopiero przyspiesza

Dobrą passę kontynuowały Baśki z Banku BGŻ. Liczba fanów strony wzrosła o 39% (ponad 48 tysięcy), co było najwyższą wartością spośród czołowych fanpejdży, a ponadto fan page miał najwięcej zaangażowanych fanów wśród wszystkich profili bankowych.

Sotrender nie zapomniał również o zyskującym popularność i rozgłos fan page o zapadającej w pamięć nazwie Pieseł. Administratorzy strony oferują dawkę nieco absurdalnego humoru, który trafia w gusta nie tylko zwykłych facebookowiczów, ale również prowadzących inne strony, co widać po postach opublikowanych na fan page’ach Serce i Rozum oraz Grześki.

Sierpień miesiącem rekordów

Sierpień przyniósł również dwa rekordowe wydarzenia. Fan page Serce i Rozum został pierwszą polską stroną, która przekroczyła barierę 2 mln fanów na Facebooku (Czytaj więcej na ten temat: Historia 2 milionów fanów: zobacz, jak Serce i Rozum zdobywali popularność). Z kolei Sylwester Adam Wardęga opublikował na swoim fan page wpis, który jako dopiero drugi post w historii polskiego Facebooka osiągnął wynik przekraczający 500 tys. pod względem Interactivity Index.

Konkursy wchodzą na Timeline!

Jeśli chodzi o samego Facebooka, tematem numer jeden była wprowadzona w ostatnich dniach sierpnia zmiana w regulaminie dotyczącym konkursów, która zniosła zakaz ich prowadzenia na Timeline, przy wykorzystaniu natywnych funkcji „fejsa”. Czy jej skutkiem będzie fala konkursów na facebookowych tablicach? O to zapytaliśmy polskich specjalistów od marketingu społecznościowego.

Inna godna odnotowania zmiana to kolejna już modyfikacja EdgeRanku. W jej wyniku starsze posty o największej popularności będą wyświetlane częściej, zwłaszcza tym użytkownikom, którzy nie zdążyli ich do tej pory wyświetlić na swoich News Feedach.

Pełne sierpniowe Fanpage Trends dostępne tutaj. Z kolei krótkie podsumowanie sierpnia na polskim Facebooku można znaleźć na blogu Sotrender. Poniżej zaś infografika przygotowana przez twórców raportu.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Reklama

[FM_form id="1"]