X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Chupa-Chups największym zwycięzcą wrześniowej bitwy o interakcje facebookowiczów

Chupa-Chups największym zwycięzcą wrześniowej bitwy o interakcje facebookowiczów

reklama


Wrześniowy raport Socialbakers o polskim Facebooku przynosi kilka ciekawych zmian w stosunku do poprzedniego zestawienia. Jak zwykle najbardziej interesujące są rankingi najbardziej angażujących stron oraz wpisów. Poniżej omówienie każdej z wyróżnionych w raporcie kategorii.

Serce i Rozum – markowy profil czy nie?

W rankingu najpopularniejszych polskich markowych fanpejdży zmiana jest tylko jedna – ostatnie miejsce w Top 10 stracił na rzecz H&M (globalny fan page, decyduje liczba polskich fanów) House. Na szczycie listy, podobnie jak w sierpniu, Play, który wyprzedza Orange i Plusa. Czyżby analitycy Socialbakers już na trwałe przestali klasyfikować fan page Serce i Rozum jako markowy? Trudno nie popaść w konsternację… Pozostaje poczekać na kolejne zestawienia, żeby przekonać się czy to trwała zmiana.

Pudelek rośnie w siłę

Nieco więcej przetasowań nastąpiło na liście najpopularniejszych profili branży medialnej. Wprawdzie w ścisłej czołówce nie odnotowani żadnych zmian, jednak miejscami pozamieniały się kolejne fanpejdże. Na 5. pozycję awansował fan page ESKA TV, a na 6. – VIVA. O dwa miejsca w dół spadł natomiast Disney (kolejny globalny fan page). Jeszcze jedna zmiana miała miejsce na samym końcu zestawienia – z listy Top 10 wypadło radio RMF MAXXX, którego wyprzedził profil popularnego serwisu plotkarskiego Pudelek.

Tradycyjnie, o czym napomknęliśmy na wstępie, najciekawiej prezentuje się zestawienie pięciu najbardziej angażujących stron minionego miesiąca. Miejsce w czołówce utrzymały Audi Polska (2., spadek o jedną pozycję) i Empik School (spadek z 2. na 4.). Do rankingu wrócił polski fan page Friskies i to jak – od razu na pierwsze miejsce! Stawkę uzupełniają zupełnie nowi gracze – J.A. Baczewski Vodka Monopolowa oraz anglojęzyczny fan page warszawskiego Lotnika im. Fryderyka Chopina.

Orange coraz szybciej odpowiada użytkownikom

O małej niespodziance można mówić w przypadku rankingu Top 5 Socially Devoted Brands, czyli najbardziej responsywnych marek. Ze ścisłej czołówki wypadł bowiem fan page nju mobile, który od czasu debiutu na liście (czerwiec) okupował 3. miejsce. Jego miejsce zajął T-Mobile, awansując o jedną pozycję. Poza tym, w Top 5 znalazły się nieobecne w sierpniowym rankingu heyah oraz Paczkomaty InPost. Na czele od dawna Orange i Plus. Warto zauważyć, że administratorzy pierwszego z wymienionych fanpejdży coraz szybciej udzielają odpowiedzi na posty użytkowników – we wrześniu zajmowało im to średnio zaledwie 51 minut, czyli tylko o 4 minuty dłużej niż ich odpowiednikom w Plusie. Z kolei w przypadku drugiej z tych marek znacząco spadł odsetek postów, które spotykają się z odpowiedzią prowadzących stronę (z 96% na 77%).

Inną rodzącą się tradycją jest publikowanie przez jedną markę co najmniej dwóch z trzech najbardziej angażujących wpisów miesiąca. Tak było w czerwcu, lipcu (w obydwu przypadkach Tymbark) i sierpniu (heyah), tak jest również i we wrześniu. Tym razem splendor przypadł w udziale fanpejdżowi Chupa-Chups. Najbardziej angażujący post września opublikowano wszakże na profilu Mentosa, którego administratorzy wykorzystali znaną facebookową sztuczkę, która pomaga wygenerować w prosty sposób tysiące komentarzy.

Post użytkownika Mentos PL.

Poniżej wrześniowa infografika od Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail