reklama
Grudniowe podsumowanie najważniejszych rankingów polskiego Facebooka przygotowane przez Socialbakers nie przynosi większych niespodzianek. Najistotniejszą zmianą jest dodanie statystyk dla Twittera i YouTube. Dowiadujemy się, że łączna liczba fanów 20 najpopularniejszych marek na Twitterze wynosi jedynie nieco ponad 76 tys., a w przypadku YouTube – ponad 495 tys. W przypadku Facebooka to aż 20 milionów. Ponadto administratorzy fanpejdży oraz twitterowych profili są znacznie aktywniejsi jeśli chodzi o liczbę publikowanych wpisów niż prowadzący kanały YouTube, co oczywiście ciężko uznać za zaskoczenie.
Marki FMCG najbardziej lubianymi
Zdecydowanie najpopularniejszą branżą na polskim Facebooku jest FMCG, której fanpejdże (mieszczące się w Top 200 markowych stron na Facebooku) liczą już łącznie ponad 23 mln fanów. W tyle pozostają moda i telekomunikacja.
Piątka najpopularniejszych markowych fanpejdży pozostaje bez zmian – Play, Orange, Plus, Allegro i Tymbark. Status quo zachowano również w branży medialnej – wciąż prowadzi Radio ESKA przed dwoma profilami MTV.
Kilka przetasowań nastąpiło natomiast w rankingu najbardziej angażujących profili. Na szczyt znowu wdrapał się fan page Audi Polska, spychając stamtąd Bobo Fruta (obecnie miejsce 2.). Swój debiut na liście, w dodatku od razu na podium, zanotowała strona promujące sieć dyskontów Biedronka. Nie byłoby w tym nic aż tak zaskakującego (wszak w tej kategorii co jakiś czas pojawiają się nowi gracze), gdyby nie fakt, iż profil najpewniej nie ma statusu oficjalnego – brak jest chociażby linka do niego na stronie internetowej Biedronki – a ponadto charakteryzuje się bardzo małą częstotliwością publikowania wpisów. Ostatnich z nich opublikowano w połowie grudnia. Skąd więc taki sukces? Najprawdopodobniej przyczyniła się do tego fala postów publikowanych na profilu przez samych użytkowników. Na przestrzeni grudnia (zresztą nie tylko w ubiegłym miesiącu) codziennie pojawiało się nawet po kilka wpisów, często od niezadowolonych użytkowników. Brak jakiejkolwiek reakcji ze strony administratorów tym bardziej uzasadnia przypuszczenie, iż nie mamy do czynienia z oficjalnym fan page’m Biedronki.
O 2 pozycje spadł natomiast profil J.A. Baczewski Vodka Monopolowa.
Po staremu
W zestawieniu najlepszych fanpejdży w zakresie customer service jak zwykle dominują te z branży telekomunikacyjnej. Co ciekawe, grudniowy ranking wygląda identycznie jak listopadowy. Dla przypomnienia – profile są grupowane pod względem ilości odpowiedzi na posty użytkowników (po odjęciu liczby postów, które takiej odpowiedzi nie uzyskały). Jednakże również inne współczynniki prezentują się podobnie jak miesiąc temu – najszybciej odpowiadają administratorzy fan page’a Orange, najwolniej – Lidla; ponadto najwyższym współczynnikiem udzielonych odpowiedzi wciąż mogą się pochwalić Orange i nju mobile.
Również zestawienie 3-ech najbardziej angażujących wpisów miesiąca wygląda znajomo – przed miesiącem w Top 3 znalazły się posty opublikowane na profilach Bobo Fruta i Tymbarka, które również w grudniu osiągnęły na tym polu sukces. Stawkę uzupełnia wpis ze strony marki popularnych wafelków Góralki.
Poniżej grudniowa infografika od Socialbakers.
- soszialgeek
- Artur Kawik
- soszialgeek
- Artur Kawik
- Guest