reklama
Po listopadowych Fanpage Trends tradycyjnie przychodzi czas na zestawienie przygotowane przez ekspertów Socialbakers. Tym razem postanowili wprowadzić drobne zmiany w publikowanej co miesiąc infografice.
Modyfikacje dotyczą rankingów najpopularniejszych profili markowych oraz tych z branży medialnej. Zamiast czołowej “10” wyróżniono tylko pięć fanpejdży w obydwu kategoriach, wzorem zestawień najbardziej angażujących i responsywnych fanpejdży.
Telekomunikacja rządzi na polskim Facebooku
W samych rankingach nie odnotowano jednak prawie żadnych zmian. Pierwsza piątka na liście najpopularniejszych markowych fanpejdży wygląda identycznie jak w październiku. Podium tworzą Play, Orange i Plus, innymi słowy – telekomunikacja rządzi, zwłaszcza jeśli uwzględnić nieklasyfikowany z niewiadomych powodów fan page Serce i Rozum. Z kolei wśród profili mediowych z Top 5 wypadł Filmweb, ale nie dlatego, że konkurencji go wyprzedzili, a z uwagi na to, że tym razem nie uwzględniono go w rankingu (również z niewiadomych powodów). Na czele bez zmian – Radio ESKA, MTV i MTV Polska.
Piękna seria Audi
Jak zwykle najciekawsza i obfitująca w najwięcej przetasowań jest lista najbardziej angażujących stron. W listopadzie na szczyt wspiął się fan page Bobo Frut, powtarzając tym samym lipcowe osiągnięcie. W czołowej “5” utrzymały się fanpejdże: J.A. Baczewski Vodka Monopolowa, Audi Polska oraz Friskies Polska, choć zamieniły się pozycjami. Warto w tym miejscu odnotować niecodzienną passę motoryzacyjnego giganta. Profil Audi znalazł się w Top 5 tej kategorii po raz dziewiąty z rzędu, utrzymując miejsce w czołówce nieprzerwanie od marca. Nowicjuszem, poza liderem, jest również profil marki Bakuś.
Fani Lidla muszą być bardzo cierpliwi
Żadnych niespodzianek nie odnotujemy natomiast wśród najbardziej responsywnych stron. Powszechnie wiadomo, że liderami na polu facebookowego customer service są marki telekomunikacyjne, co wynika oczywiście ze wzmożonej aktywności fanów tychże. Najbardziej zapracowani, najbardziej sumienni a także, od niedawna, najszybsi są administratorzy fan page Orange Polska. Jeśli chodzi o średni czas odpowiedzi, fan page Orange wyprzedził Plusa ledwie miesiąc temu.
Zaskakiwać może średni czas oczekiwania na odpowiedź od administratorów profilu Lidla – 10 godzin!
Spośród 3-ech najbardziej angażujących postów minionego miesiąca, każdy został opublikowany na innym profilu. Na szczycie znalazł się wpis ze wspomnianego już wyżej fan page’a Bobo Frut. Tym samym można śmiało powiedzieć, że to największy wygrany listopadowego zestawienia. Stawkę uzupełniają posty ze stron FRUGO i, co jest niemalże tradycją, Tymbarka.
Poniżej listopadowa infografika Socialbakers.