X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Grudzień na Facebooku: Biedronka wśród najbardziej angażujących profili

Grudzień na Facebooku: Biedronka wśród najbardziej angażujących profili

Grudniowe podsumowanie najważniejszych rankingów polskiego Facebooka przygotowane przez Socialbakers nie przynosi większych niespodzianek. Najistotniejszą zmianą jest dodanie statystyk dla Twittera i YouTube. Dowiadujemy się, że łączna liczba fanów 20 najpopularniejszych marek na Twitterze wynosi jedynie nieco ponad 76 tys., a w przypadku YouTube – ponad 495 tys. W przypadku Facebooka to aż 20 milionów. Ponadto administratorzy fanpejdży oraz twitterowych profili są znacznie aktywniejsi jeśli chodzi o liczbę publikowanych wpisów niż prowadzący kanały YouTube, co oczywiście ciężko uznać za zaskoczenie.

Marki FMCG najbardziej lubianymi

Zdecydowanie najpopularniejszą branżą na polskim Facebooku jest FMCG, której fanpejdże (mieszczące się w Top 200 markowych stron na Facebooku) liczą już łącznie ponad 23 mln fanów. W tyle pozostają moda i telekomunikacja.

Piątka najpopularniejszych markowych fanpejdży pozostaje bez zmian – Play, Orange, Plus, Allegro i Tymbark. Status quo zachowano również w branży medialnej – wciąż prowadzi Radio ESKA przed dwoma profilami MTV.

Kilka przetasowań nastąpiło natomiast w rankingu najbardziej angażujących profili. Na szczyt znowu wdrapał się fan page Audi Polska, spychając stamtąd Bobo Fruta (obecnie miejsce 2.). Swój debiut na liście, w dodatku od razu na podium, zanotowała strona promujące sieć dyskontów Biedronka. Nie byłoby w tym nic aż tak zaskakującego (wszak w tej kategorii co jakiś czas pojawiają się nowi gracze), gdyby nie fakt, iż profil najpewniej nie ma statusu oficjalnego – brak jest chociażby linka do niego na stronie internetowej Biedronki – a ponadto charakteryzuje się bardzo małą częstotliwością publikowania wpisów. Ostatnich z nich opublikowano w połowie grudnia. Skąd więc taki sukces? Najprawdopodobniej przyczyniła się do tego fala postów publikowanych na profilu przez samych użytkowników. Na przestrzeni grudnia (zresztą nie tylko w ubiegłym miesiącu) codziennie pojawiało się nawet po kilka wpisów, często od niezadowolonych użytkowników. Brak jakiejkolwiek reakcji ze strony administratorów tym bardziej uzasadnia przypuszczenie, iż nie mamy do czynienia z oficjalnym fan page’m Biedronki.

O 2 pozycje spadł natomiast profil J.A. Baczewski Vodka Monopolowa.

Po staremu

W zestawieniu najlepszych fanpejdży w zakresie customer service jak zwykle dominują te z branży telekomunikacyjnej. Co ciekawe, grudniowy ranking wygląda identycznie jak listopadowy. Dla przypomnienia – profile są grupowane pod względem ilości odpowiedzi na posty użytkowników (po odjęciu liczby postów, które takiej odpowiedzi nie uzyskały). Jednakże również inne współczynniki prezentują się podobnie jak miesiąc temu – najszybciej odpowiadają administratorzy fan page’a Orange, najwolniej – Lidla; ponadto najwyższym współczynnikiem udzielonych odpowiedzi wciąż mogą się pochwalić Orange i nju mobile.

Również zestawienie 3-ech najbardziej angażujących wpisów miesiąca wygląda znajomo – przed miesiącem w Top 3 znalazły się posty opublikowane na profilach Bobo Fruta i Tymbarka, które również w grudniu osiągnęły na tym polu sukces. Stawkę uzupełnia wpis ze strony marki popularnych wafelków Góralki.

Poniżej grudniowa infografika od Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

  • soszialgeek

    Redakcjo, warto jednak sprawdzać informacje, przed publikacją artykułu.Podlinkowaliście do „oficjalnego” fan page biedronki, z tym że biedra nie ma oficjalnego fp (można sprawdzić na ich www). na ich fp jest jeden post z grudnia i niezadowoleni klienci, którym nikt nie odpowiada… chyba trzeba trochę bardziej sprawdzać te raporty z socialbakers ;) no chyba, że tworzymy ranking krypto-stron na fb ;)

    • Artur Kawik

      Bardzo serdecznie dziękuję za zwrócenie uwagi i jednocześnie posypuję głowę popiołem :) Już poprawione z małym rozwinięciem.

      Tak tylko na marginesie dodam, że fakt, iż nie ma linka na www danej marki nie świadczy jeszcze o tym, że fp nie jest oficjalny – kilka razy spotkałem się z sytuacją, że nie mogłem znaleźć na www linka do fan page’a, pomimo iż takowy istniał ;) No ale to już tak tytułem drobnej uwagi :)

      Raz jeszcze dziękuję.

      • soszialgeek

        Nie ma sprawy :p Tylko nadal śmieszne jest branie pod uwagę nieoficjalnego fan page’a, na którego ktoś przypadkowo coś wrzuci co 2 miesiące i porównywania go do oficjalnych, na których marki komunikują codziennie.

        a tak btw, wskażnik zaangażowania w socialbakers oblicza się sumując wszystkie stories (share, like, comment) i dzieląc przez ilość opublikowanych postów x100 … czyli w tym wypadku statystyka opierała się na jednym poście. To trochę tak, jakby założyć nieoficjalny fan page jakiejś marki i wrzucić tam dobrego mema – statystyka rośnie, ale nic nie mówi o tym jak marka komunikuje z fanami.

        dzięki za odp, ale tego popiołu trzeba będzie więcej jednak użyć ;)

        • Artur Kawik

          Cóż, moim zdaniem reszta popiołu idzie na głowę ludzi z Socialbakers, bo naszym zadaniem nie jest układanie tych rankingów niejako za nich ;)

  • Guest

    Redakcjo, warto jednak sprawdzać informacje, przed publikacją
    artykułu.Podlinkowaliście do „oficjalnego” fan page biedronki, z tym że
    biedra nie ma oficjalnego fp (można sprawdzić na ich www). na ich fp
    jest jeden post z grudnia i niezadowoleni klienci, którym nikt nie
    odpowiada… chyba trzeba trochę bardziej sprawdzać te raporty z
    socialbakers ;) no chyba, że tworzymy ranking krypto-stron na fb ;)

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail