X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Lutowe trendy na Facebooku: igrzyska z Soczi odbiły się szerokim echem

Lutowe trendy na Facebooku: igrzyska z Soczi odbiły się szerokim echem

reklama


Luty wielu z nas zapewne kojarzy się z Walentynkami. To zainteresowanie znajduje również odbicie na Facebooku. 14 lutego administratorzy opublikowali aż o 20% postów więcej niż wynikałoby to ze średniej statystycznej. Takie dane przytacza Sotrender w najnowszych FanpageTrends. Hashtag #Walentynki był zresztą drugim najczęściej używanym w ubiegłym miesiącu.

100 lat!

Co jeszcze przyniósł ze sobą luty na Facebooku? Przede wszystkim okrągłą, bo 10. rocznicę urodzin serwisu. Bez wątpienia była to najważniejsza informacja ubiegłego miesiąca. Z tej okazji serwis umożliwił swoim użytkownikom stworzenie filmiku „Look Back”, obrazującego najważniejsze momenty ich facebookowej aktywności. Aby skorzystać z tej możliwości, wystarczy kliknąć w ten adres.

Sotrender przytacza słowa Marka Zuckerberga, wypowiedziane podczas wywiadu dla magazynu Bloomberg, jakoby posługiwanie się prawdziwą tożsamością bywało czasami zbyt dużym problemem. Jak przekonuje CEO Facebooka, serwis będzie zmierzał w kierunku zliberalizowania polityki dotyczącej tożsamości. Co to oznacza? Najprawdopodobniej nie będzie konieczne posługiwanie się swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem, ale na potwierdzenie tego przypuszczenia przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Konkursy nie zawsze zgodne z prawem

FanpageTrends to jednak przede wszystkim najświeższe statystyki z polskiego Facebooka i trendy na nim zachodzące. Jak wskazuje Sotrender, analiza najbardziej interaktywnych postów lutego wskazuje, że administratorzy chętnie organizują w ten sposób konkursy. Pozwala to chociażby na rezygnację z dedykowanej aplikacji konkursowej, a w konsekwencji – na oszczędności w budżecie. Jednak z drugiej strony, prowadzący fanpejdże nie zawsze prowadzą konkursy zgodnie z regulaminem Facebooka, co pokazuje, że ich wiedza w tym zakresie jest niekompletna. Dotyczy to w szczególności stawiania uczestnikom wymogu udostępnienia postu konkursowego na swojej tablicy. Sprawa jest o tyle ciekawa, że przecież facebookowe przepisy dotyczące prowadzenia konkursów i tak zostały w ubiegłym roku znacząco zliberalizowane, zezwalając na wykorzystywanie innych natywnych funkcji Facebooka, jak przycisk „Lubię to!” czy system komentarzy. Organizując konkurs warto wziąć pod uwagę nie tylko regulamin Facebooka, ale również przepisy polskiego prawa, które wyraźnie odróżniają konkurs od loterii. Dodajmy, że #Konkurs był najpopularniejszym hashtagiem lutego, co jest już w zasadzie comiesięczną tradycją.

Najbardziej interaktywne posty lutego opublikowano na fanpejdżach Fundacji DKMS, Bronisława Komorowskiego, Kancelarii Premiera, Ewy Chodakowskiej oraz Justyny Kowalczyk. Posty opublikowane na „politycznych” profilach pokazują, jak wielkie poruszenie wśród internautów wywołują ostatnie wydarzenia na Ukrainie. Z kolei nasza najlepsza biegaczka wyrażała radość z faktu, że zdobycie dzień wcześniej złotego medalu olimpijskiego w biegu na 10 km stylem klasycznym nie było snem.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Olimpijska gorączka udzieliła się również na Facebooku

Zimowe Igrzyska Olimpijskie w rosyjskim Soczi były zresztą jednym z popularniejszych tematów dyskusji na Facebooku. Pomogły temu z pewnością bardzo udane starty polskich sportowców, którzy, przypomnijmy, zdobyli w Soczi aż sześć medali – cztery złote, jeden srebrny i jeden brązowy. Jednym z beneficjentów olimpijskiej gorączki stał się oficjalny fan page TVP Sport, która prowadziła relacje ze zmagań sportowców. Profil osiągnął w lutym trzecią największą liczbę zaangażowanych użytkowników – ustępując tylko tradycyjnym liderom zestawienia, czyli Kwejkowi i Demotywatorom – a pod względem odsetka zaangażowanych nie miał sobie równych.

Chcesz nowych fanów? Wystarczy… zdobyć olimpijskie złoto

Na olimpijskich zmaganiach zyskali również – a może przede wszystkim – nasi medaliści i ich fanpejdże. Szczególnie widać to na przykładzie Kamila Stocha, naszego dwukrotnego złotego medalisty olimpijskiego. Oficjalny profil skoczka z Zakopanego zaczął zyskiwać fanów w błyskawicznym tempie po zwycięskim skoku w drugiej serii podczas konkursu na skoczni normalnej. W ciągu kilku godzin od zdobycia przez sportowca pierwszego złota w Soczi jego fanpejdżowi przybyło ponad 20 tys. nowych fanów. Było ich wówczas ok. 190 tysięcy.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Jak jest obecnie? Szybki rzut oka na Facebooka i okazuje się, że polubień jest już… 352 tysiące! Profil Justyny Kowalczyk ma ich jeszcze więcej, bo aż 660 tysięcy, z czego tylko w lutym przybyło ich ponad 200 tysięcy! Nasz trzeci złoty medalista, panczenista Zbigniew Bródka, oczywiście nie może równać się popularnością z wymienioną dwójką, ale bez wątpienia sukces w Soczi znacząco zwiększył jego rozpoznawalność, co widać też po ilości fanów na Facebooku (38 tys.). Poniższy wykres pokazuje, jak rosła liczba fanów na oficjalnych profilach naszych złotych medalistów przez cały luty.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Innym szybko rosnącym w lutym profilem był oficjalny fan page Piotra Żyły. Popularny “Wiewiór” podczas igrzysk nie miał jednak powodów do radości. Indywidualnie wystąpił jedynie (bez sukcesów) na dużej skoczni, a podczas konkursu drużynowego przytrafił mu się jeden słabszy skok, co zdaniem wielu zadecydowało o tym, iż nasi skoczkowie ostatecznie ukończyli rywalizację tuż za podium.

Kto zyskał, kto stracił?

Dzięki dużemu napływowi nowych fanów zyskała cała branża sportowa, awansując na 3. miejsce w rankingu najpopularniejszych kategorii na Facebooku.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

W rankingu najpopularniejszych polskich fanpejdży zaszły niewielkie zmiany. Pozycjami zamieniły się profile Plusa (obecnie 6.) i Radia ESKA (7.) oraz Kamila Bednarka (10.) i Samsunga (11.). Do Top 15 awansował polski profil Światowego Dnia Młodzieży, który za 2 lata zostanie zorganizowany w Krakowie. Warto zauważyć, że cała wyróżniona „15” to profile z liczbą fanów przekraczającą milion.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Sotrender wskazał również najbardziej responsywne fanpejdże. Jeśli chodzi o odsetek postów od użytkowników, które uzyskały odpowiedź administratora, najlepiej prezentowały się profile muve.pl (100%), nju mobile (97,5%) oraz Plusa (94,9%). Z kolei najlepszy czas reakcji (6 minut) wykazywali prowadzący fanpejdże Plusa, BBC Knowledge Polska i T-Mobile PL.

Całe lutowe FanpageTrends dostępne tutaj. Na blogu Sotrender można zapoznać się z krótkim podsumowaniem. Poniżej lutowa infografika od Sotrender.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail