reklama
Po pierwsze, na zaktualizowanych stronach zobaczymy nowy design osi czasu. Kolumna z prawej strony będzie pokazywać wszystkie posty naszej strony. Oznacza to, że każda opublikowana przez nas informacja konsekwentnie pojawi się na naszej stronie i w News Feedzie. Zauważalną zmianą jest również zniknięcie zakładek, które dotychczas służyły głównie do promocji nowych aplikacji. Jak wpłynie to na firmy oferujące aplikacje na Facebooku? Wydawać by się mogło, że Facebook chce ograniczyć je do minimum i “zabić” budżety przeznaczone na produkcję aplikacji czy gier.
Po lewej stronie znajdzie się kolumna, w której użytkownicy znajdą informacje na temat naszej działalności, w tym mapy, informacje o godzinach pracy, numery telefonów, zdjęcia, filmy oraz adres URL witryny.
Zamiarem Facebooka jest również wprowadzenie dużych dogodności dla administratorów strony. W nowej wersji, nieważne gdzie znajdziemy się na naszej stronie, zawsze widoczne będą informację na temat naszych reklam, a także nowych lajków, powiadomień i wiadomości. Wszystko znajdziemy klikając w zakładkę “W tym tygodniu”.
Nowy wygląd zawiera również nowe opcje nawigacji na górze strony, które ułatwią szybki dostęp do aktywności i ustawień naszej strony. Natomiast zakładka “zbierz publiczność” szybko przeniesie nas do Ads Menagera.
Przeglądając projekt w oczy rzuca się nowe narzędzie – “Pages to watch” (strony do obserwowania), dostępne dla wszystkich administratorów. Ta sekcja, pozwala nam na stworzenie listy stron podobnych do naszej i śledzenie wyników konkurencji. W zakładce “Przegląd”, administrator strony będzie mógł zobaczyć kilka kluczowych statystyk dotyczących stron, które obserwuje. Natomiast zakładka “Posty” udostępni listę najbardziej angażujących postów stron z ostatniego tygodnia.
Facebook skupił się więc na tym, żeby informacje o stronie były przejrzyste i łatwe do znalezienia dla użytkowników portalu. Jeszcze bardziej, chciał ułatwić pracę administratorów, tworząc dogodniejszą w obsłudze nawigację. Jednak czy wszystkie zmiany trafią w gusta adminów oraz – przede wszystkim – fanów?
Szczegóły na blogu Facebooka.