reklama
Nowością jest przede wszystkim nowy układ aktualności, które przedstawiane są teraz w jednej kolumnie, a nie w dwóch jak to miało miejsce do tej pory. Posty zdają się więc odrobinę większe i bardziej wyeksponowane.
Część okienek wyświetlanych wcześniej w poziomie zaraz pod oknem w tle wylądowała w menu po lewej stronie, gdzie znajdziemy informacje o ilości polubień danej strony, okienko z informacjami o stronie, spis aplikacji, które strona promuje, zdjęcia, filmy, posty użytkowników i wykaz profili polubionych przez stronę (wyświetlanych jest kilka najpopularniejszych). W zależności od strony wyświetlane są wybrane elementy.
Pojawiły się też zaraz pod nazwą strony informacje dotyczące branży, którą reprezentuje. Jak widać, trzeba będzie te informacje uzupełniać niebawem. Na rysunku ukazującym profil Mobileclick zaznaczono czerwonym kolorem największe zmiany.
Facebook przedstawił oficjalne informacje w sprawie wprowadzanych zmian na swoim blogu już w marcu. A my opisaliśmy je tutaj. Jednak dopiero w przeciągu ostatnich tygodni obserwujemy coraz więcej stron, które zmieniły wygląd.
Administratorom, którym udostępniono możliwość przejścia na nową wersję, wyświetlany jest też komunikat, że – jeżeli nie zdecydują się na zmianę teraz – ich strona zostanie zaktualizowana automatycznie 9 czerwca.
Na Facebooku już widać nowe
Nowy design mają już między innymi strony sieci telefonicznej Play i stacji telewizyjnej MTV. Strony rekomendują swoje aplikacje, a właśnie wyeksponowanie tego okienka i przystosowanie jednoosiowej tablicy do obsługi dotykowej każą podejrzewać, że kolejne zmiany na Facebooku są właśnie ściśle związane z dostosowywaniem się do mobilnych standardów.
Wszak jeszcze niedawno pisaliśmy, że Facebook notuje już ogromną liczbę wejść z urządzeń mobilnych. Taka droga rozwoju więc kompletnie nie dziwi, skoro za technologią idą konkretne pieniądze. Więcej przeczytacie pod tym adresem.
- Julia
- Ania Burtan