reklama
Majowe YouTube Trends przynoszą kolejną nową kategorię (Sport) oraz nowe kryterium analizy (Interactivity Index). Jak wynika z danych zaprezentowanych przez Sotrender, w minionym miesiącu na każdy kanał przypadało statystycznie 12 nowych filmików, z których każdy wygenerował średnio 19 tys. wyświetleń. Lepsze statystyki osiągały filmy publikowane w weekendy (statystycznie ponad 21 tys. wyświetleń) niż te udostępniane w dni robocze (niespełna 14 tys.).
Magia Eurowizji trwa nadal
O kontynuacji dobrej passy mogą mówić Donatan i Cleo, co łatwo wytłumaczyć ich udziałem w odbywającym się w ubiegłym miesiącu w Kopenhadze finale Konkursu Piosenki Eurowizji. Nasi reprezentanci zajęli w nim 14. miejsce, a wielu widzom zapadło w pamięć mogące wzbudzać pewne kontrowersje show polskich muzyków. Jeśli chodzi o YouTube, udostępniony na kanale wytwórni Urban Rec. teledysk do utworu „Slavica” w ciągu zaledwie kilkunastu majowych dni wyświetlono blisko 6 mln razy! Dzięki swojej popularności zebrał również najwięcej ocen – zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych.
Kolejne miejsca zajęły skecz kabaretu Ani Mru Mru oraz filmik opublikowany na kanale AbstrachujeTV.
Zważywszy na ogromną popularność teledysku „Slavica”, nie dziwi fakt, iż kanał Urban Rec. mógł się w maju pochwalić największą łączną liczbą wyświetleń wszystkich filmików opublikowanych na tym kanale (13,2 mln). Resztę stawki wyprzedził o blisko 5 mln.
Legia ma najpopularniejszy kanał, a KSW najchętniej oglądany
Jeśli chodzi o nową kategorię, tj. kanały sportowe, najwięcej subskrybentów zgromadził jak dotąd oficjalny kanał Legii Warszawa. Na kolejnych miejscach uplasowały się kanały IDOSK8.COM oraz KSW. Kanały Legii i KSW znalazły się również w Top 3 pod względem łącznej liczby wyświetleń filmików. Ponadto na kanale KSW opublikowano najpopularniejszy majowy filmik w kategorii „Sport”.
Na blogu Sotrender można zapoznać się z krótkim podsumowaniem, a pełne majowe YouTube Trends dostępne tutaj.
- Lui