X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Społecznościowa mapa świata coraz bardziej niebieska

Społecznościowa mapa świata coraz bardziej niebieska

reklama


Kolejna odsłona społecznościowej mapy świata (World Map of Social Networks) publikowanej co 6 miesięcy na blogu Vincos nie różni się bardzo znacząco od tego, co mogliśmy obserwować w poprzednich półroczach. Znamienne, że odnotowane zmiany związane są z podbiciem przez Facebooka kolejnych rynków.

Facebook podbija kraje postsowieckie

Aktualnie Facebook jest numerem jeden w 130 spośród 137 uwzględnianych w analizie krajów. W poprzedniej edycji, obrazującej dane na koniec grudnia 2013 r., społecznościowy hegemon przewodził na 128 rynkach krajowych, po tym jak zdobył pozycję lidera w Syrii, tracąc ją jednocześnie w Kirgistanie. Tym razem po stronie strat widnieje liczba zero, za to lista państw, w których Facebook nie ma sobie równych powiększyła się o dwie pozycje. Co znamienne, w obu przypadkach mamy do czynienia z państwami z byłego Bloku Wschodniego, bowiem mowa o Łotwie i Mołdawii. W pierwszym z wymienionych państw serwis Zuckerberga zdetronizował portal Draugiem, a w drugim – Odnoklassniki.

fot. Vincenzo Cosenza / vincos.it

fot. Vincenzo Cosenza / vincos.it

W świetle ostatnich danych ujawnionych przez samego Facebooka, liczba jego użytkowników w rozbiciu na poszczególne kontynenty prezentuje się następująco: Azja – 410 mln, Europa – 292 mln, Ameryka Północna (bez Meksyku i Ameryki Środkowej) – 204 mln; pozostałe kontynenty i regiony (Afryka, Ameryka Łacińska, Australia) – 411 mln.

Tam, gdzie nie sięgają macki Zuckerberga

Jedyna zmiana, która nie jest związana z Facebookiem dotyczy Iranu. W kraju, w którym dostęp do zachodnich serwisów społecznościowych jest wciąż cenzurowany, liderem na lokalnym rynku social media był do tej pory portal Cloob. Na przestrzeni ostatnich miesięcy na czoło wysforowała się jednak Facenama. Być może to efekt zaskakująco podobnej do Facebooka nazwy?

Jeśli chodzi o pozostałe państwa, w których Facebook nie zdołał jak dotąd zdobyć pozycji lidera lub nawet chociażby zaistnieć, na pierwszy plan wysuwają się Rosja i Chiny. W ojczyźnie Tołstoja od lat niekwestionowanym liderem pozostaje VKontakte, natomiast w Państwie Środka identyczny status posiada QZone. V Kontakte to ponadto najpopularniejszy serwis na Białorusi i Ukrainie. Z kolei wspomniane wyżej Odnoklassniki utrzymuje pozycję lidera w Uzbekistanie oraz Kirgistanie (to na rzecz tego serwisu Facebook utracił kilka miesięcy temu pozycję w drugim z wymienionych państw).

Poniżej można prześledzić zmiany, jakie zachodziły na społecznościowej mapie świata.

fot. Vincenzo Cosenza / vincos.it

fot. Vincenzo Cosenza / vincos.it

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail