reklama
6 miliardów godzin – tak wiele materiałów wideo oglądamy w ciągu miesiąca. YouTube to niekończąca się studnia treści. Aby materiał był łatwy do odnalezienia, musimy stosować pewne triki. Zarówno twórcy treści wideo, jak i specjaliści od SEO muszą o tym pamiętać i brać to pod uwagę podczas pracy. Optymalizować, optymalizować i optymalizować.
Przedstawiamy kilka głównych elementów, porad i trików, które pomogą przy optymalizacji i pozycjonowaniu wideo na YouTube. Do zapamiętania!
1. Tworzenie dobrego materiału wideo – jeśli treść wideo jest mało interesująca, użytkownicy nie będą się nim interesować, oglądać w całości, komentować, angażować się w dyskusje itd. Są to jasne sygnały dla Google, że Twoje wideo ma znikomą wartość. Zacznij zatem od stworzenia świetnego filmu. Youtuberzy muszą wzruszać, rozśmieszać, ale również doradzać i komentować rzeczywistość w oryginalny oraz ciekawy sposób.
Na kanałach firmowych marki powinny umieszczać filmy instruktażowe, które odpowiedzą na pytania klientów. Coraz częściej internauci szukając właściwych treści, klikają w wyniki Google z filmami wideo.
2. Najważniejsze elementy przy optymalizacji wideo to:
- tytuł zawierający pozycjonowane frazy kluczowe. Jego znaczenie jest bardzo duże, gdyż wpływa na CTR i pomaga zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w YSRP (YouTube Search Result Page – strona wyników wyszukiwania YouTube);
- unikalny opis, będący skrótem filmu i określający jego temat. Koniecznie należy umieścić w nim słowa kluczowe. Pamiętajmy, że optymalna długość to kilkaset znaków, ale tylko około 150 początkowych znaków opisu będzie widoczne w wynikach wyszukiwania. Tyle zobaczą użytkownicy, szukając w sieci właściwego materiału;
- tagi to słowa kluczowe dobrane do treści, po których wpisaniu wyświetli się Twoje wideo.
Tak przedstawiają się trzy filary właściwej optymalizacji wideo na YouTube. Warto pamiętać także o dodaniu napisów (transkrypcji) oraz Closed Caption (napisach kodowanych dla niesłyszących). Wyszukiwarka zwraca uwagę na ich treść. Wpłynie to pośrednio na wzrost współczynnika CTR, co pozwoli osiągnąć wyższą pozycję w YSRP.
Podsumowując. Właściwa konstrukcja tytułu i opisu daje dużą szansę na skuteczne pozycjonowanie.
3. Zaangażowanie widzów to element, na który nie mamy bezpośredniego wpływu. Nie da się przewidzieć tego, jak na nasze wideo zareagują odbiorcy: czy się spodoba, czy obejrzą do końca, dodadzą komentarze i oceny, zaczną udostępniać. A to wszystko również wpływa na wyniki i pozycję filmu w wynikach wyszukiwania.
Wykorzystajmy także inne triki typu: linki przychodzące lub ikony social media, pamiętając przy tym, że to komentarze i odpowiedzi mają największe znaczenie dla YouTube SEO. Są wyraźnymi sygnałami świadczącymi o popularności wideo w serwisie.
W świecie wideo jak w życiu – doceniamy rozsądek, wartości, energię i humor. Dlatego na początku warto przeanalizować dotychczasowe działania i przyjąć właściwą strategię na YouTube oraz połączyć ją z optymalizacją.
Źródło: informacja prasowa/tube.ad
- Barbara Swanson