reklama
Tak wygląda obecnie komunikacja obywateli USA z samorządami. Użytkownik wybiera z listy kategorii klasyfikację swojego problemu, wypełnia formularz online i składa go z wnioskiem o automatyczne przekierowanie do odpowiednich służb miejskich. Oprogramowanie zawiera kartę „historia”, pozwalającą użytkownikom na śledzenie postępu i komentowanie. Administratorzy mogą również wybrać opcję, by aplikacja automatycznie przekazywała pozostawione bez odpowiedzi wnioski, po określonym czasie, do innych osób lub działów. Być może podobne rozwiązania zostaną wprowadzone również w innych krajach.
– Dwustronna komunikacja z Citzen Reguest Tracker jest fantastyczna. Kiedy obywatel przedstawia problem, cała historia jego prośby oraz komentarze z działów miasta są dokumentowane, więc interesant może śledzić wniosek, a my możemy zagwarantować kontynuację. Strona internetowa stała się głównym centrum naszej komunikacji. Poprzez wykorzystanie nowych technologii i popularność Facebooka pozwalamy ludziom komunikować się z rządem na tej samej witrynie, z której korzystają na co dzień z rodziną i przyjaciółmi – powiedziała Sally Ellertson z Burleson w Teksasie – jednej z pierwszych gmin rozpoczynających przygodę z nową aplikacją Facebooka.