X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook wprowadził reklamy natywne

Mark Zuckerberg ugiął się pod naciskiem wydawców i reklamodawców. Polityka Facebooka uległa zmianie - od 8 kwietnia możliwe jest publikowanie reklam natywnych, są jednak pewne obostrzenia.

Facebook wprowadził reklamy natywnefot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Pomimo, że reklam na Facebooku jest sporo wyróżniają się, ona na tle zwykłych wpisów. Prawdopodobieństwo, że użytkownik portalu kliknie w reklamę, nie wiedząc, że to reklama, jest znikome. Szczególnie, że w internautach pojawiały się mechanizmy obronne – znieczulenie na reklamę i tak zwana “ślepota banerowa”. Jak podał portal Marketing Land oraz Komputer Świat, od teraz użytkownik portalu musi uważać na to co klika ponieważ pod naciskiem wydawców i reklamodawców Facebook zmienił swoją politykę i umożliwił publikację reklam natywnych.

https://media.fb.com/

https://media.fb.com/


Dotychczas Facebook nie pozwalał na tworzenie reklam natywnych. W piątek ogłosił, że jego polityka uległa zmianie. Portal podjął decyzję o umożliwieniu publikacji reklam, które na pierwszy rzut oka nie wyglądają jak typowe reklamy. Od 8 kwietnia mogą się one pojawiać w postaci tekstu, zdjęcia, nagrania czy odnośnika do strony. Dotyczy to również najnowszych narzędzi Facebooka – Instant Articles oraz Live Wideo.

Mark Zuckerberg wprowadził jednak pewne obostrzenia dotyczące umieszczanie reklam natywnych w jego portalu. Reklamy natywne po pierwsze będą wymagały weryfikacji, a po drugie będą musiały być odpowiednio oznaczone. Na przykład tagiem, który informuje jaka marka jest reklamowana.

Więcej informacji o zmianach, które zostały wprowadzone 8 kwietnia znajdziecie na Media Facebook.

Reklama

[FM_form id="1"]