reklama
Pomimo, że reklam na Facebooku jest sporo wyróżniają się, ona na tle zwykłych wpisów. Prawdopodobieństwo, że użytkownik portalu kliknie w reklamę, nie wiedząc, że to reklama, jest znikome. Szczególnie, że w internautach pojawiały się mechanizmy obronne – znieczulenie na reklamę i tak zwana “ślepota banerowa”. Jak podał portal Marketing Land oraz Komputer Świat, od teraz użytkownik portalu musi uważać na to co klika ponieważ pod naciskiem wydawców i reklamodawców Facebook zmienił swoją politykę i umożliwił publikację reklam natywnych.
Dotychczas Facebook nie pozwalał na tworzenie reklam natywnych. W piątek ogłosił, że jego polityka uległa zmianie. Portal podjął decyzję o umożliwieniu publikacji reklam, które na pierwszy rzut oka nie wyglądają jak typowe reklamy. Od 8 kwietnia mogą się one pojawiać w postaci tekstu, zdjęcia, nagrania czy odnośnika do strony. Dotyczy to również najnowszych narzędzi Facebooka – Instant Articles oraz Live Wideo.
Mark Zuckerberg wprowadził jednak pewne obostrzenia dotyczące umieszczanie reklam natywnych w jego portalu. Reklamy natywne po pierwsze będą wymagały weryfikacji, a po drugie będą musiały być odpowiednio oznaczone. Na przykład tagiem, który informuje jaka marka jest reklamowana.
Więcej informacji o zmianach, które zostały wprowadzone 8 kwietnia znajdziecie na Media Facebook.