X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marki coraz chętniej reklamują się na Facebooku

Marki coraz chętniej reklamują się na Facebooku

reklama


Dane przedstawione w raporcie “Global Facebook Marketing” sporządzonym przez agencję TBG Digital zestawiają ze sobą 2 pierwsze kwartały 2011 roku. Badaniu poddano 167 firm działających w 21 krajach. Raport wskazuje, że Facebook zanotował 104% wzrost w liczbie prowadzonych przez firmy kampanii reklamowych!

Najszybciej rozwijają się przedsiębiorstwa z branży handlu detalicznego. Wyświetlane przez nich reklamy osiągnęły tzw. współczynnik klikalności (Click Through Rate) na poziomie ok. 36%. Za nimi podążają banki, głównie dzięki kampaniom promującym karty kredytowe.

Rozwój pociąga za sobą również wzrost kosztów kampanii. Średnia cena CPM (Cost Per Mile – tysiąc odsłon reklamy) w ciągu minionych 12 miesięcy urosła o 45%, a cena CPC (Cost Per Click – jedno kliknięcie w reklamę) – o 74%. W tym wypadku dane odnoszą się jednak tylko do 4-ech rynków: amerykańskiego, brytyjskiego, francuskiego i niemieckiego.

Dobrym, z punktu widzenia marketerów, krokiem okazało się być wprowadzenie przez Facebooka Sponsored Stories, czyli zdarzeń sponsorowanych. Nie dość, że poprawiły efektywność kampanii, to jeszcze obniżyły CPA (Cost Per Acquisition – koszt za określoną, zdefiniowaną akcję) o 32%.

Przykład zdarzenia sponsorowanego na Facebooku /fot.: tbgdigital.com

Trzeba jednak pamiętać, że wkrótce konta firmowe zostaną również wprowadzone na Google+, co może spowolnić tempo rozwoju Facebooka na tym obszarze. Oczywiście, sporo będzie zależeć od tego, czy rosnący w siłę rywal nadal będzie pozyskiwał nowych użytkowników w takim tempie jak dotychczas, w końcu to oni są wabikiem dla marek na portalach społecznościowych.

Pełen raport TBG Digital do ściągnięcia pod tym adresem.

Reklama

[FM_form id="1"]