reklama
Z boiska lub sprzed telewizora przenosimy się na chwilę na Facebooka i przyjrzymy się jak 20 dni, które minęły od rozpoczęcia Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej wpłynęło na popularność naszych piłkarzy w mediach społecznościowych. Analiza jest możliwa, dzięki danym zebranym przez firmę Sotrender, które zostały zilustrowane przez Rysuję fejsbuki.
Sotrender przeanalizował jak sukcesy naszych piłkarzy na Euro 2016 wpływają na ich popularność na Facebooku. Zespół Sotrendera porównał liczbę fanów na dzień przed rozpoczęciem Euro 2016 z liczbą fanów na dzień przed meczem z Portugalią.
Robert Lewandowski
Bezwzględnym liderem na Facebooku biorąc pod uwagę liczbę obserwatorów jest Robert Lewandowski. Na największym portalu społecznościowym ma ponad 8,5 miliona fanów. Po rozpoczęciu Euro liczba fanów Lewandowskiego wzrosła o “zaledwie” 3%, co oznacza, że przybyło mu aż 254 tysięcy nowych obserwujących.
Wojciech Szczęsny
Następny w kolejności, pod względem ilości fanów, jest profil Wojciecha Szczęsnego, który w czasie 20 dni trwania Euro wzbogacił się o 63 tysiące nowych obserwujących. Trzeba jednak pamiętać, że Szczęsny nie zdobywał nowych fanów na boisku, ale przez kontuzję walczył o nowych obserwujących z poziomu ławki.
Kuba Błaszczykowski
Czy strzelone gole i wzrost liczby fanów na Facebooku są ze sobą pozwiązane? Jak najbardziej! Przekonał nas o tym profil Kuby Błaszczykowskiego, który przed wejściem na murawę w ramach Mistrzostw Europy nie przekroczył progu 2 milionów. Obecnie ma ponad 2 miliony 100 tysięcy fanów. Do wzrostu jego popularności mógł się przyczynić Russel Crowe, który wielokrotnie zachwycał się grą Błaszczykowskiego na Twitterze.
Czytaj więcej: „Kuba! Świetna robota. Do boju Polska”, czyli jak Russell Crowe tweetuje z polską drużyną
Michał Pazdan
Michał Pazdan na dzień przed gwizdkiem rozpoczynającym pierwszy mecz miał 50 tysięcy fanów. Obecnie ma ich 129 tysięcy. Oznacza to, że jego popularność na Facebooku w czasie tych 20 dni wzrosła aż o 158%. Oprócz 80 tysięcy nowych fanów Pazdan wzbogacił się również o sporą ilość memów na swój temat, które są szczególnie chętnie zamieszczane przez jego fanów w komentarzach.
Polscy piłkarze
Łukasz Fabiański miał prawie 3 krotnie mniej fanów na Facebooku zanim nie obronił kilku bramek w czasie swojego występu na Euro 2016. Obecnie profil Fabiańskiego obserwuje prawie 300 tysięcy osób. Nie można jeszcze nie wspomnieć o profilu Grzegorza Krychowiaka, którego grono fanów albo fanek w czasie Euro 2016 powiększyło się o 200 tysięcy nowych obserwujących. Bartoszowi Kapustce niedaleko do progu 300 tysięcy fanów, a grono fanów Kamila Grosickiego powiększyło się dwukrotnie.
Profile najbardziej popularnych
Dzięki materiałowi opublikowanego przez Przegląd Sportowy możemy się dowiedzieć kto stoi za sukcesem Roberta Lewandowskiego i Wojciecha Szczęsnego na Facebooku – Tomasz Zawiślak. Strona Lewandowskiego uaktualniana jest co kilka dni, natomiast Szczęsnego co kilka a nawet co kilkanaście. Zawodnik Bayernu Monachium swój profil prowadzi zarówno w języku polskim, jak i angielskim, a zawodnik AS Roma tylko w języku angielskim. Obydwaj panowie publikują zarówno zdjęcia z treningów, bardziej prywatne fotografia oraz chwalą się sukcesami swoich żon.
- FazZi
- Tomasz Brusik