reklama
Obchodzony dziś Dzień Kobiet to święto Pań, o którym nie mogą zapomnieć zarówno ich bliscy i znajomi, jak i marki. Zarówno te firmy i instytucje, które kierują swoją komunikację bezpośrednio do płci żeńskiej, jak i te, które chcą przypomnieć Panom o tym wyjątkowym święcie. Mogą zabłysnąć nie tylko kwiaciarnie, jubilerzy i inne miejsca w których można kupić podarunek dla tych dziś szczególnie ważnych, ale i inne marki, które w kreatywny sposób podejdą do tego tematu. Co zaplanowały na dzisiaj znane firmy? Które życzenia były najbardziej pomysłowe? Oto 12 postów z social media, które warto zobaczyć.
United Colors Of Benetton
Przy okazji Dnia Kobiet firma United Colors of Benetton promuje na skalę globalną kampanię “United By Half”. Wystartowała ona już wcześniej w Indiach, ale dziś marka przywiązała szczególną uwagę do jej promocji na swoich kanałach komunikacji. Akcja dotyczy równości płci i tego, że nie ma, jak przyjęło się mówić, lepszej i gorszej połówki. Na rzecz kampanii stworzono także stronę, na której kobiety mogą m.in przesłać swoje #halfie w celu pokazania zjednoczenia z ideą akcji.
Coca-Cola
Marka Coca-Cola na poczet dzisiejszego święta stworzyła animację składającą się ze zdjęć kobiet w koszulkach w logo firmy. Zebrano instagramowe fotografie i wykreowano gif, który odtworzono już ponad 32 tysiące razy. Zachęcono pod nim użytkowniczki do interakcji i składania życzeń swoim koleżankom w komentarzach.
Nivea
Producent kosmetyków przygotował z okazji Dnia Kobiet specjalną stronę, na której można znaleźć inspirujące grafiki i cytaty znanych kobiet takich jak Marylin Monroe, Coco Channel, Madonna, Ellen DeGeneres, Oprah Whitney czy Michelle Obama.
,
Żywiec
Firma Żywiec po raz kolejny doskonale połączyła swój koncept grafik z literą “Ż” oraz Dnia Kobiet. Prosty post zachęcił do interakcji użytkowników, którzy postanowili dokończyć w komentarzach zdanie z wpisu.
McDonald’s
McDonald’s postawił na zaangażowanie i w zabawny sposób zachęcił kobiety do wyboru za pomocą reakcji na Facebooku, czyli wolałyby bukiet kwiatów czy może bukiet z frytek? Post spotkał się z dużą sympatią użytkowniczek portalu. Zagłosowano już ponad 28 tysięcy razy i obecnie z prawie dwukrotną przewagą wygrywają frytki.
KFC
W przypadku oryginalnego postu KFC trafność samej kreacji jest poddawana pod wątpliwość przez użytkowników Facebooka. Firma dodała filmik na podstawie którego Panie, oraz Panowie w stosunku do swoich kobiet, mogą wskazać czy są one ostre jak kurczaki, promienne jak sałatka czy też słodkie jak shake. Porównanie do jedzenia może faktycznie budzić mieszane uczucia.
Tchibo
Tchibo zachęciło do interakcji pytaniem “Po co kupować kwiaty, gdy pierścionek z diamentem wystarczy?” i tym samym zaprosiło do odwiedzenia strony oraz zapoznania się z ofertą biżuterii. Być może taka podpowiedź okazała się przydatna dla wielu Panów?
Plush
Operator sieci komórkowej wykorzystał swojego żartobliwego brand hero i opublikował grafikę z podpisem zawierającym wypowiedź Misia, który podobno dziś skakał z kwiatka na kwiatek, by jego Misiolina była zadowolona.
Dziki Sad
O dzisiejszym święcie nie zapomniał także najbardziej naJEŻony fanpage, czyli Dziki Sad. W zabawny i nienachalny sposób połączono postacie Jeża i Jeżycy oraz butelkę cydru, a także zachęcono do podzielenia się informacją co Panowie planują podarować Paniom.
Tymbark
Producent napojów także świętował Dzień Kobiet i zachęcał dziś do podarowania wirtualnego, Tymbarkowego bukietu kwiatów. Elementem charakterystycznym wiązanki są oczywiście rozpoznawalne kapsle.
Daj #RT i podaruj kwiaty z okazji Dnia Kobiet :) #DzienKobiet #tymbark pic.twitter.com/mI2u5zTKTg
— Tymbark (@tymbark) 8 marca 2017
Legia Warszawa
Piłkarze klubu Legia Warszawa przygotowali kreatywne życzenia – według nich świat bez kobiet byłby jak “boisko bez trawy, stadion bez oprawy, jak trening bez werwy, jak mecz bez przerwy, jak bramka bez siatki, jak piłka bez łatki (…)”. To ciekawy pomysł na odniesienie się do dzisiejszej okazji oraz ocieplenie wizerunku piłkarzy.
Łódź
Na oficjalnym profilu miasta Łódź opublikowano wideo prezentujące animację komputerową muralu z kobietą, który znajduje się przy ulicy Więckowskiego. Surrealistyczna postać otrzymuje od przechodnia kwiaty. Pomysł połączenia przestrzeni miejskiej i dnia 8 marca spotkał się z dużą sympatią. W sieci pojawiło się dziś wiele grafik i specjalnych postów z życzeniami dla Pań. Większość z nich bazowała jednak na tradycyjnych motywach kwiatów, szczególnie tulipanów oraz słodkości, z których ucieszy się każda kobieta, ale które niekoniecznie przykują jej uwagę na dłużej. Wyżej wymienione marki i instytucje pokazały, jak “ugryźć” temat dzisiejszego święta przy jednoczesnym zachowaniu spójności w komunikacji. Ciekawe zatem czego możemy spodziewać się po nich za rok.
- Emilia Karbownik
- Monika Kuchta