X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

LinkedIn wreszcie na plusie

LinkedIn wreszcie na plusie

reklama


Najwidoczniej debiut LinkedIn na giełdzie (dodajmy: bardzo udany) dodał serwisowi “skrzydeł” i drugi kwartał 2011 roku zamknął zyskiem, co – jak zaznaczyliśmy na wstępie – nie zdarza się w jego przypadku zbyt często. Ostatnie miesiące to zresztą ciągły rozwój platformy, całkiem niedawno osiągnęła pułap 100 mln zarejestrowanych użytkowników (wzrost o 66% w ciągu 12 miesięcy).

Wydane kilka dni temu oświadczenie wskazuje, że obecnie liczba użytkowników to już prawie 116 mln. Liczba unikalnych wizyt na portalu to niewiele mniej, bo 81,8 mln (83% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku). Stronę serwisu wyświetlono ponad 7 mld razy (80% wzrost).

W drugim kwartale zanotowaliśmy rekordowe wyniki w liczbie użytkowników, odwiedzających, wyświetleń strony, a wzrost przychodów jeszcze przyspieszył – mówi Jeff Weiner, CEO LinkedIn – Idziemy naprzód, planujemy dalej inwestować w nasz zespół, nowe technologie i produkty celem podniesienia jakości usług, które oferujemy i pełnego wykorzystania potencjału serwisu.

Mały zysk? I tak wyższy od prognozowanego

Jeśli chodzi o wyniki finansowe, to w omawianym okresie spółka zanotowała przychód na poziomie 121 mln dolarów (wzrost o 120% w stosunku do 2. kwartału 2010r.), co po odjęciu wydatków dało zysk na poziomie 4,5 mln dol. Teoretycznie niewiele, ale to i tak więcej niż wynikało z przewidywań analityków na Wall Street. Zysk na akcję (EPS – earning per share) wyniósł 4 centy, prognozy mówiły o 1 cencie.

Prognozy dotyczące trwającego właśnie kwartału mówią o przychodach na poziomie 121-125 mln dol. W skali całego roku, wg analityków, powinny wynieść 475-485 mln dol.

Umiędzynarodowienie LinkedIn kluczem do sukcesu

Wpływ na coraz lepsze notowania LinkedIn ma kilka czynników:

  • Pełny dostęp dla deweloperów oraz wprowadzenie kilku innowacji, jak choćby przycisku do dzielenia się (LinkedIn Share Button), który umożliwia wygenerowanie większego ruchu na stronie danego pracodawcy.
  • Wprowadzenie mobilnej aplikacji LinkedIn na Androida w kwietniu tego roku; wzrost liczby wyświetleń strony na urządzeniach moblinych wzrósł o 400%!
  • Nowe wersje językowe serwisu – turecka, rosyjska i rumuńska (łącznie jest już 9).
  • Otwarcie nowych centrów regionalnych – azjatyckiego w Singapurze oraz północnoeuropejskiego w Sztokholmie.

W dłuższej perspektywie takie otwarcie na nowe rynki może przynieść serwisowi wymierne korzyści, gdyż w dalszym ciągu największe przychody LinkedIn generowane są przez rynek amerykański. Stanowią one 68% całości (82,7 mln dol.).

Pełna treść oświadczenia dostępna na LinkedIn.

Reklama

[FM_form id="1"]