reklama
Wideo na Facebook rozwiaja się bardzo prężnie, dzięki czemu coraz częściej możemy widzieć wysyp takich treści w Aktualnościach. W odpowiedzi na potrzeby wydawców i na podstawie opinii pozyskanych od partnerów, portal ogłosił wprowadzenie kilku nowości w danych na temat wideo w portalu. O jakich wskaźnikach mowa?
- Pierwszą ważną zmianą, która stanowi odpowiedź na potrzeby publikujących w portalu, jest możliwość wglądu w informacje o czasie wyświetlania wszystkich wideo na danej Stronie. Dodano nowy wskaźnik agregacji wideo w sekcji Strony, który pozwoli na pokazanie liczby minut, jaką poświęcono na wyświetlenie naszych filmów. Do teraz mogliśmy pozyskać taką wiedzę tylko na temat poszczególnych treści, a teraz otrzymamy całościowy obraz dla naszego profilu.
- Drugą bardzo istotną zmianą jest uproszczenie agregacji czasu wideo. Dzięki niej zobaczymy statystyki dla wyświetleń wideo przez 3 sekundy. Dotąd możliwe było wyświetlane statystyk danych dla 10-sekundowych wyświetleń, wciąż będziemy mogli je zobaczyć, ale tylko korzystając z Facebook Graph API.
- Zmieniono także analizę przedziału czasowego. Od teraz zobaczymy efektywność wszystkich naszych filmów w określonych czasie. Sprawdzimy ich ogólną skuteczność, niezależnie od tego, kiedy zostały załadowane.
- Czwarta nowość to porównywanie bieżących wartości z danymi z przeszłości. Facebook zebrał informacje, że wydawcy chcieliby porównowywacz swoje aktualne wyniki z uzyskanymi poprzednio i zdecydował się umożliwić im ten proces.
- Możemy także sortować najlepsze filmy pod kątem czasu wyświetlania lub liczby wyświetleń. Publikujący z łatwością stworzą rankingi topowych 50 wideo w wybanym przedziale czasowym, dzięki czemu zrozumiemy jakie treści najbardziej przyciągały uwagę naszych odbiorców.
Większy zasób możliwości sprawdzania, jak oddziałuje na odbiorców nasze wideo i przez jaki czas je wyświetlają to dobry sygnał dla wszystkich tych, którzy bacznie analizują statystyki i na ich podstawie podejmują kolejne działania. Dostęp do szerszego spectrum informacji umożliwi jeszcze dokładniejsze wyciąganie wniosków na temat tego, co podoba się naszym odbiorcom i czemu są skłonni poświęcić swój cenny czas. A to bardzo cenna wiedza dla zarządzających profilami na Facebooku.