reklama
Chęć posiadania doskonałych fotografii na portalach społecznościowych wzmaga wzrost sprzedaży kosmetyków. Użytkowniczki Facebooka i Instagrama w znacznym stopniu wzorują się na wyglądzie celebrytek, zawsze gotowych na “idealne selfie”. Gwiazdy takie jak Kim Kardashian oraz Kylie Jenner, które kreują wizerunek kobiety z mocnym i wyrazistym makijażem, w znacznym stopniu przyczyniają się do zwiększenia popularności kosmetyków do make-up’u.
Wzrost sprzedaży kosmetyków wynika przede wszystkim z rosnącej popularności portali społecznościowych oraz zaangażowania użytkowników. Kobiety szczególnie upodobały sobie konturowanie twarzy, wzorując się na wspominanej już Kim Kardashian. Z tego względu sprzedaż bronzerów wzrosła prawie dwukrotnie, aż do 43 milionów funtów rocznie – podaje portal Independent. Ponadto rosnąca liczba samouczków na YouTube, również przyczyniła się do zwiększenia popularności kosmetyków.
Trend wyrazistych i grubych brwi prezentowany przez Cara Delevigne sprawił, że sprzedaż tego typu produktów do makijażu wzrosła o 10 milionów rocznie w porównaniu z rokiem poprzednim. Zaledwie w ciągu 12 miesięcy sprzedano ponad 9 milionów sztuk konturówek do brwi.
Obserwacje nie dotyczą jednak wyłącznie damskich kosmetyków. Większy wybór produktów do pielęgnacji dla mężczyzn, sprawia, że stają się one coraz bardziej popularne. Jednak ich sprzedaż pewnie jeszcze przez długi czas nie osiągnie tak spektakularnych wyników.
Wpływ generacji selfie sprawia, że coraz więcej ludzi spędza długie godziny na analizowaniu i poprawianiu swojego wyglądu, używając do tego kosmetyków. Zwiększa to również popyt na dodatkowe akcesoria, które pozwolą nam wyglądać idealnie i być zawsze gotowym na “idealne selfie”.