reklama
Wielkimi krokami zbliża się festiwal kreatywności Cannes Lions 2017, który odbędzie się w dniach 19-23 czerwca. Cannes YouTube Ads Leaderboard to roczne zestawienie 10 spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez internautów na świecie od 1 marca 2016 do 30 kwietnia 2017. Ranking jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego. Aby zapewnić różnorodność marek w zestawieniu każda z nich może pojawić się w nim tylko raz i musi nadal znajdować się na YouTube w momencie publikacji rankingu. Czas oglądania wszystkich spotów z zestawienia wyniósł 11,8 milionów godzin, a liczba ich wyświetleń osiągnęła aż 416 milionów.
Kilka marek z ubiegłorocznego zestawienia pojawiło się w nim ponownie – są to Hyundai, Samsung i Clash of Clans. Nie zabrakło także “nowych twarzy” rankingu w postaci Knorr, Shell, Purple, Cricket Wireless, Budweiser oraz Kia. Okazuje się, że atmosfera pasjonujących rozgrywek Super Bowl udzieliła się także użytkownikom YouTube, gdyż spoty Hyundai, Kia i Budweiser towarzyszyły właśnie temu wydarzeniu sportowemu.
Jak widać użytkownicy serwisu pokochali reklamy opowiadające właśnie o… miłości, oraz te, w których pojawiły się znane postacie. Oto TOP 10:
1. Nike
Numerem jeden została reklama “Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More”, z udziałem Cristiano Ronaldo, Harry’ego Kane’a i Anthonego Martiala. Prawie 6-minutowa reklama pokazuje jak po przypadkowym zderzeniu się podczas meczu Ronaldo zamienia się życiem z nasolatkiem trenującym piłkę nożną. Spot został obejrzany od 9 czerwca 2016 roku ponad 65 milionów razy.
2. Knorr
Drugie miejsce zajłął spot Knorr #LoveAtFirstTaste, w którym nieznający się uprzednio single zostają umówieni na randkę na podstawie podobnego gustu kulinarnego. Wideo zostało wyświetlone ponad 60 milionów razy.
3. Clash of Clans
Trzecie miejsce na podium zajmuje Clash of Clans: Hog Rider, prezentujące doświadczenia, jakich dostarcza gra w wersji 360 stopnii. Film został wyświetlony ponad 51 milionów razy.
4. Shell
Czwarte miejsce to muzyczna reklama Shell z udziałem Jennifer Hudson, Steve’a Aokiego, Pixie Lott, Luan Santany, Yemi Alade oraz Tan WeiWe. Obejrzano ją więcej niż 48 milionów razy.
5. Purple
W połowie rankingu, z 46 milionami wyświetleń, uplasowała się zabawna reklama materacy Purple “How to Use a Raw Egg to Determine if Your Mattress is Awful – #PURPLE”.
6. Samsung
Szóste miejsce należy do Samsunga i wideo skupiającego się na wyglądzie telefonu, który nieco zmienia swe oblicze w przypadku najnowszego modelu Galaxy. Spot obejrzano prawie 41 milionów razy.
7. Cricket Wireless
Kolejne miejsce, z ponad 35 milionami wyświetleń, zajął spot Cricket Wireless, w którym pojawił się John Cena, amerykański wrestler, raper, aktor oraz prowadzący reality show.
8. Budwaiser
Ósme miejsce to spot marki Budwaiser prezentowany podczas Super Bowl 2017, który opowiada historię imigranta. Obejrzano go ponad 28 milionów razy.
9. Hyundai
Przedostatni miejsce zajmuje spot “A Better Super Bowl | NFL Hyundai Super Bowl LI” pokazujący, jak żołnierze przebywający na misji mogli obejrzeć mecz Super Bowl razem ze swoimi bliskimi, dzięki technologii wideo 360 stopni. Odwtworzono go 26 milionów razy.
10. Kia
Dziesiątkę zamyka spot Kia “Hero’s Journey”, w którym wystąpiła Melissa McCarthy. Został on wyświetlony ponad 28 milionów razy.
Jak powstało zestawienie? – Tworząc ranking wzięliśmy pod uwagę najważniejsze wskaźniki obrazujące zaangażowanie użytkowników YouTube, jak czas oglądania, liczbę wyświetleń i procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego, aby precyzyjnie wybrać najchętniej oglądane reklamy od czasu festiwalu Cannes Lions 2016. W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy, jak marki Knorr, Hyundai, Budweiser i wiele innych tworzą spoty chwytające za serce, które nie tylko odnotowują duże liczby wyświetleń, ale i pozostawiają wrażenia na długo. To tylko niektóre przykłady firm świadomych, w jaki sposób wykorzystać potencjał YouTube umożliwiający opowiadanie angażujących historii – mówi Tomasz Czudowski, szef marketingu YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej.
Źrodło: opracowanie na podstawie informacji prasowej YouTube