X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Influencerzy na MeetUp 2017. Dlaczego warto tam być?

Już jutro w krakowskiej Tauron Arenie popularni twórcy internetowi spotkają się z tysiącami fanów. Dlaczego warto tam być? Którzy influencerzy najbardziej angażują odbiorców? Jaką wartość dają markom? Zapytaliśmy o to Tobiasza Wybrańca, Prezesa Zarządu GetHero będącego organizatorem wydarzenia.

Influencerzy na MeetUp 2017. Dlaczego warto tam być?

reklama


Influencer marketing wciąż rośnie w siłę. Coraz więcej marek angażuje w swoje działania promocyjne twórców internetowych, którzy niejednokrotnie są głosem młodego pokolenia i źródłem inspiracji. Już jutro, za sprawą MeetUp 2017, krakowska Tauron Arena wypełni się znanymi youtuberami oraz ich fanami. Ponad 200 youtuberów odwiedzi Kraków i podzieli się inspiracjami podczas spotkania ze swoimi widzami. Zapytaliśmy Tobiasza Wybrańca, Prezesa Zarządu GetHero organizującego wydarzenia o fenomen influencer marketingu oraz oto jak zmieniają się treści udostępniane przez twórców i dlaczego warto pojawić się na MeetUp 2017.

Monika Kuchta: Dlaczego mamy do czynienia z tak ogromnym wzrostem popularności influencer marketingu?

Tobiasz Wybraniec: Powodów jest kilka; od najbardziej prozaicznego, czyli świetnych wyników, przez dotarcie do nieprzenikalnej w inny sposób grupy docelowej jaką są młodzi ludzie i zaangażowanie jej, po efekt świeżości, czyli poznanie nowego kanału przez coraz większą liczbę firm. Osobiście uważam, że prawdziwy boom na influencer marketing jest jeszcze przed nami, wtedy, gdy globalne marki zaczną postrzegać obecność na YouTubie jako stały element harmonogramu działań promocyjnych. Tak, jak to było kilka lat temu z Facebookiem.

Jaka jest największa korzyść, którą może dać marce współpraca z blogerem czy youtuberem? 

Ciężko wyłonić pojedynczą korzyść, która decydowałaby o podjęciu współpracy, chyba że sumę wszystkich korzyści potraktujemy w ten sposób. Po prostu zaangażowanie społeczności fanów Twórcy niesie ze sobą wiele korzyści, że czasami marka celująca w jak największy zasięg akcji jeszcze bardziej docenia pozostałe elementy: zaangażowanie, wiarygodność czy nawet bezpośredni potencjał sprzedażowy. Natomiast korzyścią, na którą klienci zwracają uwagę na początku są zasięgi i to w obrębie konkretnie sprecyzowanej grupy docelowej. Przykładowo: mając do dyspozycji 1,5mln subskrybentów danego kanału ze ściśle określonym zainteresowaniem jesteśmy w stanie dotrzeć z przekazem, który idealnie trafi w gusta widzów, jednocześnie będąc w 100% zgodzie z ideą samego kanału.

W jaki sposób ewoluują treści udostępniane przez twórców w ramach tego typu działań? Jakimi formami przyciągają oni uwagę odbiorców?

Jako sieć partnerska YouTube zrzeszająca dziesiątki twórców jesteśmy w stanie dobrać kanał komunikacji w ten sposób, że nawet prosty product placement osiąga spore zaangażowanie. Dysponując jednak setkami formatów u wielu twórców jesteśmy w stanie zaproponować jeszcze bardziej angażujące formy: od wykorzystania produktu/usługi w naturalny sposób, przez recenzję, po zachęcenie użytkowników do skorzystania. A i tak wymieniam tylko najprostsze formy. Prawdziwa zabawa zaczyna się gdy chcemy połączyć kilka kanałów komunikacji oraz wielu twórców. Możliwości są nieograniczone, ze względu na bliską współpracę z siecią oraz dobrą zażyłość Twórców między sobą. Najlepszym przykładem jest kampania, jaką zrealizowaliśmy z początkiem września dla Miasta Kraków – w niedyskretny sposób udało nam się pokazać to, na czym miastu zależało najbardziej, jednocześnie stworzyć filmy ciekawe i dopasowane do potrzeb odbiorców.

Która grupa influencerów według Pana ma w Polsce największy potencjał angażowania swoich odbiorców?

Obserwując topową polską 50-tkę youuberów zobaczymy przekrój twórców z różnych kategorii: gaming, rozrywka, lifestyle, uroda, muzyka. Wszystkie rosną w podobnym tempie, ale występuje nadreprezentacja youtuberów gamingowych. Wynika to w pewien sposób z łatwości tworzenia contentu, ale także monetyzacji samego YouTuba – trochę bardziej opłaca się być youtuberem gamingowym niż np. popularno-naukowym. Natomiast patrząc na 200 największych youtberów w Polsce na palcach jednej ręki można policzyć tych, których liczba subskrypcji spada. Polski YouTube rośnie i zmiany widać w skali czasem nawet tygodniowej.

Jakich znanych twórców spotkamy podczas MeetUp 2017?

Długo by wymieniać 😊 Będzie ponad dwustu Twórców Internetowych, między innymi Remigiusz „Rezigiusz” Wierzgoń i Piotr „Izak” Skowyrski, którzy są ambasadorami wydarzenia. Oprócz nich będzie można spotkać Young Multi, Friz, Ljay, Forlify, Rembol, Szymeq, Tofiki, Zio, Loczek, Tachu, Blogodynka. Mamy też gościa specjalnego, który szczególnie zaspokoi potrzeby starszych fanów oraz tych związanych z motoryzacją – Rafała Sonika.

Dlaczego warto odwiedzić jutro Tauron Arenę w Krakowie?

Zapraszamy przede wszystkim fanów youtuberów obecnych na wydarzeniu. Ale zaproszenie obejmuje również rodziców, żeby mogli zrozumieć czym ich pociechy się interesują i poznać idoli pokolenia Y, a nawet Z. Z kolei dla gości zainteresowanych stroną biznesową wydarzenia przygotowaliśmy panele dyskusyjne traktujące o zaletach influencer marketingu, informacjach jak zrobić to dobrze, a także najlepszych case’ach z branży. Poza samymi Twórcami będzie można posłuchać koncertów muzyki na żywo i zobaczyć polskie finały The Muser Battle. Zawody organizowane są w 3 kategoriach, tj. wideo, piosenka i taniec. Dziewięcioro najlepszych uczestników polskiej edycji, po trzy osoby z każdej kategorii, weźmie udział w finale na żywo.

Portal SocialPress jest patronem medialnym wydarzenia.

Tobiasz Wybraniec

Tobiasz Wybraniec

 

Tobiasz Wybraniec

Prezes Zarządu GetHero

Reklama

[FM_form id="1"]