reklama
Amerykańskie święto Halloween coraz częściej widoczne jest w kulturze popularnej. Choć w Polsce dzień ten nie jest obchodzony i poważny przez wszystkich, mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Kanady, Irlandii oraz Wielkiej Brytanii świętują go bardzo hucznie. Dlatego też twórcy mediów społecznościowych przygotowali z tej okazji kilka narzędzi, dzięki którym użytkownicy będą mogli tworzyć dedykowane treści. Co nowego znajdziemy więc na Facebooku, Instagramie, Messengerze i Snapchacie?
Światowy gigant przygotował szereg nowości. Korzystając z aparatu w Stories możemy użyć dedykowanych masek, ramek oraz naklejek, które przekształcą nas w upiorne postacie.
Co ważne, użyjemy ich również podczas prowadzenia transmisji na żywo.
Dodamy również tematyczne tła dla naszych wpisów, co może przyciągnąć uwagę naszych znajomych na portalu.
Możemy zagrać również w interaktywną grę, w ramach której uciekamy z nawiedzonego domu skacząc po ścianach. Sterowanie postacią odbywa się za pomocą ruchów naszej głowy z boku na bok.
Ponadto osoby, w sąsiedztwie których będą odbywały się imprezy halloweenowe będą mogły z łatwością je odnaleźć dzięki podpowiedziom ze strony portalu.
Na czas Halloween Instagram proponuje swoim użytkownikom opcję Superzoom, która pozwoli na nagranie zabawnego wideo z efektami dźwiękowymi. Po otworzeniu kamery w Stories, tuż obok Boomerangu, zobaczymy opcję “Superzoom”, za pomocą której stworzymy surrealistyczny film. Automatycznie pojawi się w nim efekt zbliżenia i ścieżka dźwiękowa z nutką grozy. Opcją tą możemy wykorzystać zarówno do stworzenia wideo nas samych, jak i przyjaciela czy znajdującego się obok nas przedmiotu. Wyślemy je za pomocą wiadomości bezpośredniej lub dodamy do naszej relacji.
Dodamy również maski na twarz i naklejki, które zmienią nas w ducha, wampira, postać zombie czy tajemniczą postać we mgle.
Oprócz tego do zdjęć i wideo możemy wkleić naklejki z elementami charakterystycznymi dla Halloween.
Messenger
W Messengerze również znajdziemy kilka funkcji, które urozmaicą naszą komunikację. Należą do nich m.in. maski i kostiumy, które pojawią się po uruchomieniu aparatu w komunikatorze. Za pomocą jednego kliknięcia lub ruchu palcem dodamy je do naszych treści, bez względu na to, czy jesteśmy w oknie rozmowy, czy dopiero otworzyliśmy aplikację. Dotyczy to zarówno zdjęć, jak i filmików.
Snapchat
Wśród mediów przygotowujących coś specjalnego na Halloween nie mogło zabraknąć także Snapchata. Twórcy aplikacji przygotowali nie tylko specjalne filtry i naklejki, które zostaną odblokowane jutro, ale i nowe kostiumy i atrybuty dla Bitmoji.
Ponadto w ramach użycia pędzla możemy tworzyć napisy lub rysunki składające się z emotikony dyni, pająka, czaszki, czekolady, duszka, pajęczyny, nietoperza lub lizaka.
Warto wiedzieć o wyżej wspomnianych funkcjach, gdyż mogą one przydać się zarówno indywidualnym użytkownikom dla urozmaicenia komunikacji w dniu jutrzejszym, jak i markom, które mają do siebie dystans i chcą tworzyć dedykowane treści. Opcje te będą dostępne tylko na czas Halloween, a więc jeśli chcemy z nich skorzystać, to jest to jedyna okazja.