reklama
Infografika opublikowana przez Post Planner wskazuje 8 cennych zdaniem jej twórców rad na to, by opublikowany status spotkał się z odzewem ze strony znajomych/fanów.
Wysoki EdgeRank to podstawa
Opracowanie oparte jest o EdgeRank, czyli narzędzie, które de facto decyduje o tym co widzimy na swojej tablicy w najpopularniejszych wiadomościach. Każdy post publikowany na Facebooku podlega ocenie ze względu na 3 kryteria, które składają się na EdgeRank. Są to:
– popularność (ilość kliknięć, like’ów i komentarzy pod statusem)
– istotność (wynika z tego, jaką popularnością cieszyły się poprzednie statusy)
– częstotliwość z jaką publikowane są stausy przez daną osobę czy na danym fan page.
Dopiero jeśli współczynnik EdgeRank osiągnie odpowiednio wysoki poziom, dany status będzie w ogóle widoczny dla naszych znajomych czy też fanów, więc zwłaszcza administratorzy fan page powinni przykładać do tego dużą wagę po to, by materiał przez nich zamieszczany nie trafiał w próżnię.
Biorąc pod uwagę powyższe, twórcy pokusili się o następujące rady:
1. Zadawaj pytania – zamieszczanie w statusie pytań powinno wygenerować sporą ilość like’ów a przede wszystkim odpowiedzi. Trzeba przy tym pamiętać o tym, by były one proste, nie wymagające dłuższej wypowiedzi, lepiej używać partykuły pytajnej „czy” albo „co” aniżeli „dlaczego”.
2. Wstawiaj luki – status, w którym opublikowane zdanie będzie miało lukę do uzupełnienia określonym wyrazem to dobry pomysł na to, by odpowiedziały na niego setki fanów. Najlepiej by idealną odpowiedzią był jeden wyraz.
3. Publikuj zdjęcia – publikowanie zdjęć zawsze spotyka się z określonym odzewem ze strony potencjalnych adresatów posta. Dobrym pomysłem jest wycięcie fragmentu z większej całości i zadanie pytanie o to, gdzie zostało zrobione.
4. Bądź na czasie – rozmowy o aktualnych wydarzeniach na świecie czy w okolicy powinny zachęcić innych użytkowników do interakcji, zwłaszcza, jeśli będą to tematy nieco kontrowersyjne. Trzeba wszakże uważać na to, by przy okazji nikogo nie obrazić.
5. Proś o like’a – bezpośrednia prośba o polubienie danego statusu może wygenerować całkiem sporo „like’ów”, ale lepiej nie umieszczać tego rodzaju statusów zbyt często.
6. Zwracaj się do różnych fanów – kryteria mogą być różne, np. płeć, określony wiek, miejsce zamieszkania.
7. Poruszaj facebookowe tematy –Facebook to zawsze dobry temat do dyskusji, zwłaszcza zmiany wprowadzane na portalu.
8. Celebruj wydarzenia – w zasadzie każdy dzień to rocznica jakiegoś ważnego wydarzenia, może to być dobrym pomysłem na zachętę do dyskusji i zadania pytania, opublikowanie zdjęcia czy też wstawienie cytatu danej osoby do uzupełnienia.
Wszystkie te wskazówki oparto o najpopularniejsze statusy znajdujące się w bazie Post Planner. Warto przy tym nie traktować tych rad jako magicznej formuły, która musi zapewnić sukces, a raczej jako pewne wskazówki, którymi czasami można się posiłkować, gdy zabraknie własnych pomysłów. Ciężko założyć, by prowadzenie popularnego fan page zamykało się w stosowaniu tych kilku pomysłów…
A czym jest sam Post Planner? To aplikacja, dzięki której można zaplanować z wyprzedzeniem zamieszczenie na Facebooku określonego posta. Może to być post na naszej tablicy, ale również na prowadzonym przez nas fan page, bądź też jakiejkolwiek innej stronie. Dla „zwykłych” użytkowników aplikacja jest dostępna w wersji „Basic” całkowicie za darmo, dla adminów fan page przeznaczona jest wersja „Pro” darmowa przez 30-dniowy okres próbny. Najbardziej zaawansowana jest wersja „White Label” (17 dol./mies.). Więcej informacji na fan page oraz oficjalnej stronie.
Poniżej infografika Post Planner: