X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Tweety dłuższe niż 140 znaków bardziej angażują użytkowników

Ku zaskoczeniu wielu, wygląda na to, że użytkownicy Twittera preferują dłuższe wpisy. Najnowsza analiza SocialFlow wskazuje, że tweety powyżej 140 znaków angażują nas nawet dwa razy bardziej niż te krótsze.

Tweety dłuższe niż 140 znaków bardziej angażują użytkownikówfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Wprowadzenie większego limitu znaków na Twitterze spotkało się ze sceptycznym podejściem wielu użytkowników, jak i marketerów. Pojawiła się obawa, że serwis zatraci charakter i pojawią się w nim rozleglejsze treści przeklejane z innych serwisów społecznościowych. Tymczasem okazuje się, że korzystający z niego wykazują więcej zainteresowania w stosunku do dłuższych wpisów. Analiza SocialFlow przytoczona przez BuzzFeed New dowodzi, że użytkownicy udostępniają dalej i lubią tweety składające się z więcej niż 140 znaków dwa razy częściej. 

Analiza tweetów

Twórcy narzędzia do publikowania w sieci, z którego korzysta już ponad 300 wydawców, w tym New York Times i Wall Street Journal, przeanalizowali dziesiątki tysięcy tweetów w okresie 29 listopada, a 6 grudnia biorąc pod uwagę retweety, polubienia oraz kliknięcia. Sprawdzono, że posty składające się z więcej niż 140 znaków są przesyłane przez 26,52 procent użytkowników, czyli blisko dwa razy więcej niż krótsze, które udostępnia 13,71 procent osób. Co więcej, dłuższe tweety otrzymują ponad 20 procent więcej lajków (50,28 procent) w stosunku do tych z mniejszą liczbą znaków (29,96 procent).

fot. .buzzfeed.com

fot. buzzfeed.com

Większe zaangażowanie

Wygląda więc na to, że dłuższe wpisy na Twitterze powodują wzrost zaangażowania użytkowników, a wszelkie spekulacje o zatraceniu charakteru medium i utrudnieniu percepcji treści są niesłuszne. Użytkownicy klikają w dłuższe i krótsze treści na podobnym poziomie, jednak to te bardziej obszerne wpisy zachęcają ich do zaangażowania się w formie polubienia lub dalszego udostępnienia.

Oczywiście warto pamiętać, że analizę oparto o profile wydawców, czyli dość specyficznej grupy profili na Twitterze, ale wiedza na temat nawet takiej kategorii użytkowników może okazać się bardzo istotna z perspektywy planowania naszych działań w serwisie.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail