reklama
Firma IRCenter, specjalizująca się w badaniach społeczności internetowych, przyjrzała się bliżej sierpniowej aktywności facebookowiczów. W świetle otrzymanych rezultatów, okazuje się, że najbardziej angażowała ich tematyka sportowa.
Średnia ilość interakcji (postów, like’ów, komentarzy) dla badanych fan page’ów z tej kategorii wyniosła niemal 3 000. Na kolejnych miejscach znalazły się takie branże jak „telekomunikacja” (1,4 tys.) oraz „eventy i wydarzenia” (ponad 900).
Spośród profili poświęconych drużynom sportowym, największym współczynnikiem zaangażowania (udział aktywnych fanów w ramach społeczności) mógł pochwalić się fan page strony internetowej WislaKrakow.com (ok. 22%). Za nim uplasowały się profile Śląska Wrocław oraz oficjalny fan page krakowskiej Wisły. W pierwszej dziesiątce uplasowały się też strony poświęcone innym polskim klubom piłkarskim – Wiara Lecha (fan page stowarzyszenia kibiców poznańskiej drużyny), Legii Warszawa, Widzewa Łódź oraz drugiego z warszawskich zespołów – Polonii. Znalazło się również miejsce dla fan page’ów polskich serwisów największych hiszpańskich drużyn – FCBarca.com oraz RealMadrid.pl . Na 10. miejscu jedyny przedstawiciel innej dyscypliny niż piłka nożna – siatkarska PGE Skra Bełchatów.
Na marginesie dodajmy, że zdecydowanie największą liczbą fanów z wymienionych może pochwalić się profil Legii Warszawa – aż 96 tys. fanów!
Z kolei biorąc pod uwagę indywidualny ranking najbardziej angażujących w sierpniu fan page’ów, najlepszym wynikiem spośród wyżej wymienionych może pochwalić się Legia Warszawa – niemal 16 tys. interakcji co dało stronie 7. miejsce. Liderem okazuje się być polski DJ – Robert M. Przyznać trzeba, że z liczbą ponad 86 tys. interakcji jego przewaga nad resztą stawki w sierpniu była przytłaczająca, co jest o tyle zaskakujące, że w pokonanym polu zostawił tak popularne przecież fan page jak Demotywatory i Kocham spać!
Największe zaangażowanie z kolei facebookowicze wykazali 25 sierpnia. Nie dziwimy się – wówczas pamiętne zwycięstwo nad moskiewskim Spartakiem na Łużnikach odniosła Legia Warszawa, strzelając zwycięską bramkę w doliczonym czasie gry i w ten sposób uzyskując awans do fazy grupowej Ligi Europejskiej.
Zresztą sam post zamieszczony na fan page warszawskiej drużyny chwilę po bramce Janusza Gola wzbudził niezwykle żywą reakcję użytkowników Facebooka:
Dodajmy, że Legia triumfuje również w kategorii mediów sportowych, bowiem najbardziej angażujący okazał się być fan page serwisu Legia LIVE! wyprzedzając m.in. Sport.pl oraz Onet Sport.
Zaznaczmy, że badanie objęło 2,5 tys. najczęściej “lajkowanych” i komentowanych wypowiedzi na polskich fan page’ach monitorowanych przez Fanpagead.
Zachęcamy do zapoznania się z całym raportem, gdzie możecie prześledzić jak wyglądało zaangażowanie na fan page’ach innych branż, takich jak “telekomunikacja”, “serwisy informacyjne” czy też “kultura i rozrywka”:
Facebook trends: sierpień 2011
- Nogosciu