reklama
Najnowsze udogodnienia mają służyć przede wszystkim zwiększeniu zasięgu świadomości marki wśród użytkowników oraz ułatwić jego pomiar. Na szczególną uwagę zasługuje funkcja People Talking About This (PTAT). Jak podaje serwis SearchEngineLand.com, dzięki niej możemy ocenić oraz zmierzyć wszystkie zainicjowane przez użytkownika aktywności, które odnoszą się do konkretnej marki. Wspomniane aktywności to np. lajkowanie, komentowanie i tagowanie zdjęć, dzielenie się wiadomościami na tablicy, uczestnictwo w wydarzeniu, odpowiedzi w ankietach itp.
Conversation on Pages pozwala z kolei na dotarcie z przekazem nie tylko do fanów marki, ale również ich przyjaciół. Daje też możliwość wglądu w ich statystyki. Jak pokazuje comScore, kategoria Fans of Friends stanowi pokaźną grupę konsumentów. W przypadku 100 największych fan page’y nawet 34 razy większą.
Facebook wprowadza również nowy format reklamowy. Mechanizm Expanded Premium Ad Unit jest prosty: kiedy osoba oglądająca reklamę posiada wśród swoich znajomych fanów reklamującej się marki, to automatycznie w sąsiedztwie reklamy pojawia się informacja o jej znajomym. Nowa forma reklamy różni się od Sponsored Stories między innymi tym, iż automatycznie powiększa się kiedy jest oglądana przez przyjaciela fana strony. Pokazuje również znajomych, którzy polubili stronę. W przeciwieństwie do Sponsored Stories, które można nabyć w systemie samoobsługowym, nowa usługa jest dostępna za pośrednictwem działu sprzedaży Facebooka.
To nie wszystkie zmiany, jakie ma do zaoferowania Facebook Marketing Solutions. Nowością jest również Pages Insights API pozwalające użytkownikom na komunikowanie się z portalem za pomocą zewnętrznych aplikacji.