reklama
W dniach 7-8 marca odbyła się już ósma edycja Mobile Trends Conference. Wydarzenia, które za każdym razem przyciąga do Krakowa z różnych zakątków Polski pasjonatów i ekspertów branży mobile. Uczestniczyło w niej ponad 300 osób i prawie 30 prelegentów występujących w sześciu blokach tematycznych.
Pierwszego dnia wieczorem poznaliśmy także zwycięzców Mobile Trends Awards 2018, którzy podczas prestiżowej gali odebrali wyjątkowe statuetki. Kto zdaniem uczestników miał najlepsze wystąpienie? Kto zdobył branżowego Oskara? Jakie atrakcje tym razem przewidział organizator wraz ze sponsorami wydarzenia?
Tytuł najlepszego prelegenta #MTC2019
Podobnie jak w ubiegłym roku najlepszym prelegentem konferencji został Bartłomiej Sobczak z firmy Empik. Wskazał on najnowsze dane i wyniki dotyczące aplikacji mobilnej Empik. Opowiadał także o tym, z jakimi wyzwaniami zmaga się firma w obszarze mobile. Podczas swojego wystąpienia udowodnił po raz kolejny, że dobrze wykonana aplikacja wpływa na wyniki sprzedażowe i powinna być odpowiednio łączona z działaniami online i offline. Była to najlepsza prelekcja drugiego dnia jak i całej edycji konferencji.
Kolejne miejsce pod względem głosów uczestników zajął Bartek Sibiga (DDOB) oraz Kamil Bolek (LifeTube). Prelegenci przyznali, że to ich pierwszy występ w takim duecie. Publiczność była nim zachwycona. Wskazali oni, jak ważne w dzisiejszych czasach jest zrozumienie pokolenia Z i dostosowanie komunikatów do jego potrzeb oraz pionowej wideo-rzeczywistości, w której funkcjonują na co dzień. Z tej prelekcji każdy wyszedł z wiedzą, czym różni się TikTok, Instagram, InstaStories, YouTube i YTStories oraz co oznacza nowe pojęcie: vertical influencers. Była to także najwyżej oceniona prelekcja pierwszego dnia konferencji.
Trzecie miejsce na podium należało z kolei do Michała Długosza z Google. Poruszył on temat dialogu z brandem w erze wszechobecnych asystentów i wskazał, jak firmy powinny przygotować się do takiej komunikacji, wykorzystując Asystenta Google, nad którym sam pracował. Podkreślił, że technologia staje się coraz bardziej konwersacyjna, a użytkownicy chcą komunikować się z urządzeniem jak z drugą osobą, co powinni wziąć pod uwagę wszyscy podczas ustalania strategii na przyszłość.
Oskary branży mobile przyznane
7 marca 2019 roku po raz ósmy wręczono także nagrody Mobile Trends Awards za projekty, kampanie i rozwiązania mobilne, które w poprzednim roku zasłużyły na miano najlepszych. Statuetki MTA odebrali zwycięzcy w 10 kategoriach, wybrani przez Kapitułę Konkursową w długich obradach zorganizowanych na początku lutego.
Zwycięzcami zostali:
- Teatr Lalka (Strona lub serwis mobile / RWD)
- Żabka Polska (Dla firm)
- Empik (M-commerce)
- Green Electricity (Start-up)
- mBank (Bankowość i finanse)
- Good Lood (Życie Codzienne)
- Simplicity (Rozrywka)
- Dom Spotkań z Historią (Edukacja i turystyka)
- PZU (Społeczne / CSR)
- Digital Resolution (Marketing).
W tym roku po raz pierwszy wręczono także Nagrodę Główną MTA, będącą zaszczytnym tytułem przyznanym przez Kapitułę projektom, wyróżniającym się spośród wszystkich nominowanych, niezależnie od kategorii. Pierwsze miejsce zdobyła Żabka Polska, drugie Marcin Brysiak (AlkyRecovery), trzecie natomiast Empik.
Tradycyjnie swoje głosowanie mieli również internauci, dla których niekwestionowanym zwycięzcą okazał się Santander Bank Polska. Drugie miejsce zajął mBank, trzecie z kolei inFakt.
Wręczanie nagród uświetniły występy zespołu tanecznego Jazz Like That, który przeniósł zgromadzonych w lata 20-te. Natomiast pokazy iluzji Karola Sanetti podczas Blue Media Networking Party pozwoliły każdemu na poczucie odrobiny magii z bliska.
Mistrz Wielkiego Quizu Wiedzy o Mobile
Tradycyjnie już, na zakończenie drugiego dnia konferencji Mobile Trends zorganizowano quiz wiedzy o mobile. Uczestnicy mogli zmierzyć się w walce o miano mistrza oraz zdobyć cenne nagrody. Przy pomocy aplikacji Kahoot! należało odpowiedzieć na 35 pytań dotyczących prelekcji oraz ogólnej wiedzy o mobile. Udało się wyłonić zwycięzcę, na nagrody mogli liczyć laureaci aż do 20 miejsca.
Organizatorem Mobile Trends Conference & Awards po raz ósmy była firma ClickMaster Polska z Krakowa.
Już wkrótce na fanpage’u https://www.facebook.com/mobiletrendspl/ dostępna będzie cała fotorelacja z dwóch dni wydarzenia. Prelekcje i prezentacje udostępnione zostaną natomiast na stronie https://2019.mobiletrends.pl/program.
SOCIALPRESS jest patronem medialnym wydarzenia.