reklama
Facebook zdaje sobie sprawę, że okres przedświąteczny to gorący czas dla wszystkich firm i marketerów. W tym celu, postanowił otworzyć aż 17 centrów i biur na całym świecie. W jakim celu Facebook chce jest utworzyć i dlaczego się na to zdecydował?
Skąd taka decyzja?
Jak czytamy na newsroomie Facebooka, jest świadomość jaką posiadają twórcy popularnego serwisu społecznościowego. W dodatku, z badań Ipsos, które przeprowadził Facebook w 2018 roku wynika, że niemalże połowa mieszkańców USA, rozpoczyna swoje zakupy świąteczne już pod koniec października. Nie da się ukryć, że podobnie sytuacja zaczyna wyglądać również w Polsce, gdzie motyw świąteczny przewija się zaraz po 1 listopada. Widząc tę zależność, Facebook postanowił wyjść na przeciw oczekiwaniom małych firm i stać się dla nich wsparciem w tak trudnym dla nich okresie. Platforma pomoże im usprawnić podejmowane działania, a także wskaże jak zarządzać firmą w aplikacjach tego medium społecznościowego. Jak podaje Facebook, ponad 140 milionów firm korzysta każdego miesiąca z proponowanych przez niego aplikacji w różnych celach, m.in. podczas poszukiwań pracowników lub nawiązywania z kimś kontaktów biznesowych.
Po co Facebookowi biura?
Facebook, jako popularne medium społecznościowe, pragnie stać się również rzeczywistym miejscem spotkać z małymi firmami. Dlatego, 10 października, zdecydował się otworzyć aż 17 biur i centrów na całym świecie: w Nowym Jorku, Menlo Park, Austin, Chicago, Londynie, Dublinie, Berlinie, Madrycie, Warszawie, Stambule, Lagos, Johannesburgu, São Paulo , Meksyku, Buenos Aires, Singapurze i Filipinach. Wszystko po to, aby hostować Boost dzięki Facebook Holiday Bootcamp. Jest to program szkoleniowy stworzony dla małych firm i organizacji non-profit, które pomogą przygotować się im na nadchodzący sezon świąteczny, a także prowadzić działań ułatwiających odpowiednie dostosowanie swojego profilu firmowego, właśnie do tego gorącego okresu zakupowego. Facebook pomoże stworzyć takie działania, które będą innowacyjne i kreatywne. Już teraz wydał przewodnik z 6 radami na temat tego, w jaki sposób przygotować swoją firmę na sezon świąteczny.
Poradnik z 6 poradami ułatwiających przygotowanie firmy do świąt
Facebook stworzyć mini przewodnik, który zawiera porady na temat przygotowań do świąt. Wśród nich, znalazła się rada, by ustawić swój przedmiot jako taki, który jest odpowiedni na prezent dla bliskiej osoby. Warto dodać kilka produktów i pogrupować je na takie, które są odpowiednie dla mamy, taty, brata, siostry, babci, przyjaciółki, itd. Trzeba też pamiętać o tym, że każdy lubi kupować coś taniej. Zatem musimy zaoferować naszym klientom różne ceny i rabaty.
Facebook apeluje również o dodawanie do swoich reklam na social mediach, odpowiednich naklejek świątecznych, które oferuje. Jak czytamy, pomoże to dodać świątecznego ducha do działań marketingowych. W tym celu, wystarczy wpisać w wyszukiwania cs holiday. Powinny nam się wówczas pokazać wszystkie naklejki w tym temacie jakie oferuje system.
Jak twierdzą twórcy serwisu społecznościowego, warto również zadbać o wizualizację naszego produktu jako prezentu. Podpowiada, że dobrym pomysłem jest zrobienie filmu z rozpakowywania za pomocą „Stop Motion” lub „Hyperlapse”.
Ciekawą propozycję przedstawia również Facebook, który oferuje zorganizowanie wydarzenie związanych ze świętami. Dzięki temu, przyszły klient patrząc na nasze działania w social mediach, będzie chciał zobaczyć nas w rzeczywistości, a to w wyniku sprawi, że przyciągnie do nas realnych klientów.
Ostatnia rada, to sprawienie, aby atmosfera była świąteczna. Facebook podpowiada, by była ona wyczuwalna zarówno przed zakupem na etapie promocji, jak też w trakcie i po zakończeniu. Ten ostatni, może być skwitowany podziękowaniem w formie papierowej. Twoje social media również powinny sprawiać wrażenie gotowych na Boże Narodzenie!
Od planów do czynów
Facebook nie tylko otworzył biura czy zaprezentował mini poradnik na swoim newsroomie. Postanowił także wzbogacić swoje własne aplikacje o funkcje, które mogą okazać się przydatne małym firmom i organizacjom non profit. Jak czytamy, wszystko ze względu na fakt, iż serwis społecznościowy rozumie, że mogą nie mieć oni ani zasobów, ani czasu w tym trudnym okresie. Dlatego, już z myślą o wszystkich firmach, wprowadził nowe szablony artykułów, które będą dostępne na Facebooku, Messangerze i Instagramie. Wszystkie materiały, będą dostępne w pionie i wymiarze pełnoekranowym.
To nie jest jedyna nowość! Kolejną jest ulepszenie, tzw. Direct message (DM). Na początku tego roku serwis zdecydował się na takie działania, jednak zrozumiał, że nie są one w pełni doskonałe i wciąż nad nimi pracuje. Dlatego, w okresie przedświątecznym, usprawni wiadomości Instagram Direct. Pomoże to firmom lepiej i szybciej komunikować się z klientami. Dodatkowo, stworzył nowe narzędzia, takie jak etykiety, wyszukiwanie i foldery, aby mogły one utrzymać klarowność swoich działań. Dodatkowo, dla zapracowanych, Facebook wprowadza też automatyczną odpowiedź w związku z nieobecnością w biurze. Przyda się ona, kiedy firma będzie zamknięta lub właśnie podczas przerw świątecznych.
A jak naszym czytelnikom podają się zmiany, które wprowadza Facebook?