reklama
Wszystko wskazuje na to, że nowe opcje wprowadzane przez TikToka nie są bez znaczenia. Użytkownicy coraz częściej bowiem decydują się na jej pobrania. W związku z tym, TikTok nie spada z pierwszego miejsca najchętniej pobieranych aplikacji, o czym informuje nas raport Sensor Tower.
TikTok najchętniej pobierany
Już od 1,5 roku, TikTok jest najchętniej pobieraną aplikacją przez użytkowników, wśród tych, niebędących grami. Największym powodzeniem, o czym informuje nas samo Sensor Tower, cieszy się w Chinach (15%) i USA (9%).
Zaraz po TikToku, na drugim miejscu uplasował się Facebook. I tu, prym wiodą głównie Indie (27%) oraz USA (7%). Kolejne pozycje zajmował Messenger, WhatsApp i Instagram. Ciekawe jest jednak rozróżnienie pomiędzy użytkownikami systemu operacyjnego iOS, a Androida. Z App Store, najchętniej pobieranymi aplikacjami były TikTok, YouTube i Instagram. Facebook znajdował się dopiero na 5 miejscu, a Messenger na 8. Użytkownicy Androida, najchętniej zaś pobierali Facebooka, TikToka i Instagrama. Na 4 miejscu znalazł się Messenger, a YouTube w tym zestawieniu zabrakło.
Z czego to wynika? Badania Sensor Tower były prowadzone w okresie od 1 lipca 2021 roku do 31 lipca 2021 roku. Natomiast w pobrania, nie wliczały się te aplikacje, które już wcześniej były zainstalowane na telefonie. Dlatego też, w większości modeli telefonów z Androidem, niektóre aplikacje znajdują się już w momencie kupna, np. YouTube. Stąd jego brak w rankingu pobrań w Sklepie Play.
TikTok na topie?
Bez wątpienia tak. W czasie pandemii, coraz więcej osób zaczęło interesować się treściami obecnymi w aplikacji. Co więcej, aby poszukiwać nowych odbiorców, swoje konta zaczęły zakładać ci influencerzy, którzy wcześniej nie posiadali tam kont. Sam TikTok zaś, doskonale wykorzystał tę sytuację i wciąż stara się utrzymać nowe osoby. Najwyraźniej mu się to udaje, ponieważ aplikacja cieszy się niesłabnącą popularnością i podejmuje coraz to ciekawsze współprace, np. tę z Universal Music Polska. Zatem, jeżeli jeszcze nie ma Was na TikToku, powinniśmy przynajmniej zapoznać się z ideą i działaniem tego medium. Zwłaszcza wtedy, gdy robicie coś ciekawego lub chcecie wypromować swoją usługę lub produkt.