X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Coraz trudniej dotrzeć do fanów ze swoimi treściami

Coraz trudniej dotrzeć do fanów ze swoimi treściami

reklama


Serwis AllFacebook poinformował o tym, że coraz trudniej jest przebić się administratorom fan page’ów ze swoimi treściami. Okazuje się, że są one widoczne dla ledwie 17% fanów! To zaledwie co szósty „lubiący” daną stronę. Tak wynika z analiz przeprowadzonych na 4 000 stron. Badano zarówno „zasięg”, jak i „wrażenia”. Wyższy jest zawsze ten drugi współczynnik, gdyż pierwszy z nich oznacza w istocie liczbę unikalnych użytkowników, którzy chociaż raz zobaczyli dany wpis. Z kolei liczba „wrażeń” to iloczyn „zasięgu” i poziomu częstotliwości z jaką przeciętny fan widzi konkretną treść.

Fani widzą coraz mniej

Jeszcze bardziej niepokojący może być spadek liczby wrażeń przypadających na statystycznego fana. Jeszcze w czerwcu 2011 roku na każdego przypadało niemal 1 wrażenie, obecnie ten poziom spadł już do 0,41. To może oznaczać dwie rzeczy – albo content administratorów dociera do coraz mniejszej liczby fanów, albo też znacząco spadła częstotliwość z jaką każdy fan widzi określoną treść. Powyższe dane mogą zaskakiwać, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w omawianym okresie liczba unikalnych wizyt na Facebooku wzrosła o 18% (dane za Compete.com).

Kluczem jest ciekawa treść

Jaka jest więc przyczyna tego stanu rzeczy? Najpewniej zmiany w algorytmie EdgeRank, który jest „odpowiedzialny” za dobór treści ukazujących się w „Aktualnościach” każdego z użytkowników. A jak temu zaradzić? Przede wszystkim, trzeba dążyć do tego, by każdy kolejny wpis opublikowany na fan page generował jak największą liczbę „lajków” i komentarzy, bowiem automatycznie wpływa to na lepszy Edge Rank dla danego fan page. Z całą pewnością powinno to wpłynąć motywująco na administratorów i pobudzić ich kreatywność.

Co jeszcze? Warto rozważyć wykorzystanie narzędzi oferowanych przez Facebooka, takich jak chociażby reklamy, do tego, by zwiększyć ruch na fan page.

  • Tak, kreatywność na pewno zostanie pobudzona – “jeśli jesteś kobietą, kliknij lajka”, “jeśli lubisz psy, kliknij lajka”. Powstaje tylko pytanie JAKI związek ma to z marką, którą reprezentujesz w SM – bo wg mnie żaden.

    • Bartek, w tym przypadku liczy się przebicie przez EdgeRank, a nie stałe opieranie komunikacji na takich treściach :)

Reklama

[FM_form id="1"]