X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Global Web Index pokazał media społecznościowe z globalnej perspektywy

Global Web Index pokazał media społecznościowe z globalnej perspektywy

reklama


Global Web Index wykorzystaÅ‚ ponad 70 tysiÄ™cy badaÅ„ skompletowanych w ciÄ…gu 2010 roku przez firmÄ™ doradczÄ… Trendstream. Jest to jedno z niewielu badaÅ„, w którym uwzglÄ™dniono również “socialmediowe” zachowania polskich internautów.

fot.: globalwebindex.net

Powyższe zestawienie nie zaskakuje: Filipiny i Indonezja czÄ™sto sÄ… wskazywane jako rynki silnie nasycone przez media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe – po części za ten stan rzeczy odpowiada popularność Facebooka w obu krajach. OkoÅ‚o 15% penetracji rynku japoÅ„skiego przez sieci spoÅ‚ecznoÅ›ciowe również szczególnie nie dziwi (tu z kolei Facebook jest bardzo maÅ‚o popularny, chociaż powoli siÄ™ to zmienia), natomiast zastanawiajÄ…ca jest w sumie niezbyt wysoka pozycja Stanów Zjednoczonych – kolebki gigantycznych portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, w której 90% użytkowników social media korzysta z Facebooka, a 30% z MySpace.

Trzy rodzaje zachowań social-użytkowników

Z kolei poniższa mapa przedstawia caÅ‚e “socialmediowe uniwersum”. Dla każdego z 22 prezentowanych rynków przedstawiono ogólnÄ… liczbÄ™ internautów aktywnych w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych oraz procentowy rozkÅ‚ad trzech segmentów, wydzielonych wedÅ‚ug rodzaju zachowaÅ„ użytkowników social media. Wyróżnione segmenty to:

fot.: globalwebindex.net

  • wysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci i maili
  • uczestnictwo w grupach (w tym ich tworzenie)
  • dzielenie siÄ™ treÅ›ciÄ…

Zebrane przez Global Web Index dane pokazują spore zróżnicowanie stylów korzystania z mediów społecznościowych w poszczególnych krajach. To ważne informacje dla marketingowców. Rynki ustabilizowane, takie jak USA i Wielka Brytania, wymagają zwrócenia większej uwagi na wiadomości, mniej na udostępnianie treści. Natomiast działania na rynkach rozwijających powinny raczej być skoncentrowane na treści i grupach – czego przykładem mogą być kraje azjatyckie.

Kliknij, aby powiększyć // fot.: globalwebindex.net

Polak w sieci

W Polsce poszczególne segmenty ksztaÅ‚tujÄ… siÄ™ nastÄ™pujÄ…co: na ponad 12 milionów internautów korzystajÄ…cych z sieci spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, aż 48% wysyÅ‚a wiadomoÅ›ci i maile, niewiele mniej (46%) udostÄ™pnia treÅ›ci, a tylko 26% udziela siÄ™ w grupach lub je tworzy. Podobne statystyki zauważyć można na rynkach ustabilizowanych, takich jak wspomniana wczeÅ›niej Wielka Brytania. To interesujÄ…ce spostrzeżenie, gdy porównać je z danymi dotyczÄ…cymi sporego nasycenia polskiego rynku przez portale spoÅ‚ecznoÅ›ciowe – zbliżamy siÄ™ do 60%. Może kiedyÅ› dogonimy Singapur?

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail