X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Groupon i Foursquare łączą siły

Groupon i Foursquare łączą siły

reklama


Groupon to niekwestionowany lider na rynku serwisów socialshoppingowych, z kolei Foursquare w chwili obecnej przoduje wśród aplikacji geolokalizacyjnych. Jednak obydwie firmy muszą mieć na względzie rosnącą konkurencję. W przypadku Groupona zagrożeniem może być wielość pojawiających się portali oferujących zakupy grupowe, Foursquare na ten moment, jak się wydaje, ma jednego głównego, za to bardzo groźnego konkurenta – Facebook Places.

Decyzja o podjęciu współpracy ma więc przynieść korzyści każdej ze stron. Dla Foursquare oznacza to poszerzenie oferty dotyczącej dokonywania transakcji za pomocą aplikacji, a warto tu nadmienić, że z firmą współpracowało od niedawna już 5 innych serwisów socialshoppingowych. Z tego punktu widzenia ciężko nie dostrzec słusznego posunięcia Groupona, który nie chce pozostać w tyle. Jednak to co najważniejsze to fakt, że serwis uzyska dostęp do większej liczby potencjalnych klientów, nie ograniczając się już tylko do mailowych subskrypcji. Niewątpliwie polepszeniu powinny ulec szybkość docierania z ofertami do internautów i targetowanie. Partnerzy będą się oczywiście dzielić zyskami, nie zdradzono jednak jaki udział przypadnie każdemu z nich.

Użytkownikom Foursquare będą przedstawiane oferty pochodzące nie tylko z „klasycznego” Groupona, w którym proces od kupna do wykorzystania grupona jest rozciągnięty w czasie, ale również te z usługi Groupon Now, która gromadzi oferty możliwe do zrealizowania „od zaraz”. Nieco smaczku całej sprawie może dodawać fakt, że oferty z Groupon Now trafiały już od tygodnia do użytkowników konkurencyjnego dla Foursquare serwisu – Loopt. Inna sprawa, że usługa Groupon Now w chwili obecnej dostępna jest jedynie dla mieszkańców Chicago, więc Foursquare nie ma wiele dystansu do nadrobienia.

Celem Foursquare jest pomoc w kontaktowaniu się między ludźmi, odkrywaniu nowych miejsc, a także oszczędzaniu pieniędzy dzięki naszym specialom oraz ofertom innych serwisów. Cieszymy się, że od teraz również Groupon będzie mógł prezentować swoje oferty na naszej platformie – stwierdził przedstawiciel Foursquare.

Decyzja o współpracy nie jest zaskoczeniem, jako że plotki o rozmowach między władzami obydwu firm zaczęły pojawiać się już jakiś czas temu.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail