reklama
W tym momencie największe perspektywy dla marketingowców wydają się oferować Facebook i YouTube. Ten pierwszy choćby z uwagi na gigantyczną liczbę zarejestrowanych użytkowników (750 mln), ten drugi – z uwagi na wielką popularność filmów wideo w Internecie, a na tym rynku YouTube jest przecież liderem.
Jeśli chodzi o Facebooka, to wrażenie robi liczba udostępnianych każdego dnia różnej maści materiałów (linki, wideo, zdjęcia) – 4 miliardy. Z drugiej strony, nie dziwne, skoro 92% użytkowników portali społecznościowych korzysta m.in. z Facebooka. Stąd logicznym jest, że nawet mali przedsiębiorcy nie wyobrażają sobie powoli funkcjonowania bez obecności na „fejsie” – 70% z nich używa tej platformy do celów marketingowych. Popyt na facebookowe reklamy powoduje, że rosną koszta ich wykupienia – w pierwszym półroczu mijającego roku wzrosły aż o 70%.
Planując kampanie reklamowe lepiej nie pomijać też YouTube. Z tego założenia wychodzi z całą pewnością 10 000 marek, które weszły w partnerstwo z serwisem. A przecież to zapewne niewielka część spośród tych wszystkich, które udostępniają reklamówki na YouTube w ramach swoich strategii marketingowych. Dziennikarze Mashable pokusili się również o przytoczenie kilku najpopularniejszych kampanii na YouTube w ostatnich kilkudziesięciu miesiącach. Jedną z nich jest „Mano a mano in El Baño” Old Spice’a, o której pisaliśmy już kilkukrotnie. W ciągu tygodnia wypuszczone reklamówki uzyskały wynik ponad 22 milionów wyświetleń.
Innym hitem okazują się być reklamówki Evian w ramach kampanii „Roller Babies”. W ciągu 2-óch lat wygenerowały ponad 65 milionów odsłon.
Mówiąc o marketingu w social mediach nie można zapominać o Twitterze, bardzo popularnym przecież w USA. Reklama udostępniona przez Coca-colę w ramach usługi „Promoted Trend” wygenerowała w ciągu 24 godzin 86,5 mln wrażeń.
Coraz częściej używaną do marketingu platformą są serwisy geolokalizacyjne. Foursquare, o którego ofercie pisaliśmy już jakiś czas temu, w całym ubiegłym roku zanotował ponad 381 mln check-inów. Działa na nim już 500 000 handlowców. Tutaj Mashable posłużyło się przykładem McDonald’sa, który dzięki jednodniowej kampanii, w której użytkownicy Foursquare mogli zdobyć kupony o określonej wartości do zrealizowania w restauracji, odnotował 33% wzrot liczby check-inów.
Infografika zawiera również przykłady kampanii z ostatnich miesięcy, które przyniosły firmom spore sukcesy. Jest wśród nich oczywiście „The Man Your Man Could Smell Like” Old Spice’a.
Poniżej pełna infografika Mashable: