reklama
Weź udział w teledysku Katy Perry
Celem akcji było wypromowanie nowego portalu muzycznego Era Music Garden (obecnie T-Mobile Music). Dzięki wykorzystaniu wizerunku Katy Perry, stworzeniu nowego fan page Ery na Facebooku serwis zanotował blisko 750 tys. unikalnych użytkowników. W kampanii Katy Perry zapraszała Polaków do wzięcia udziału w kręceniu jej teledysku. By zgłosić się do konkursu, należało przesłać film, w którym autor udowadnia, że posiada wszystko by móc wystąpić obok znanej piosenkarki w jej klipie. W tym celu stworzono specjalny kanał na YouTube, na którym uczestnicy zamieszczali swoje propozycje. Łącznie wybrano 40 osób, a jeden ze zwycięzców został twarzą całej kampanii. Wszyscy szczęśliwcy wyjechali na plan zdjęciowy do Budapesztu, a ich przygodzie towarzyszyły relacje w Internecie. Później przygotowano klip w konwencji „making of”, dokumentujący całą wyprawę. Łącznie na kanale zamieszczono 2,2 tys. filmów, które łącznie wygenerowały ponad milion wyświetleń.
Cały projekt otrzymał wyróźnienie w konkursie Mediatrendy.
Nie trzeba chyba mówić, że wielką popularnością wśród marketingowców cieszyły się Facebook czy YouTube, o których od dawna wiadomo, że nadają ton wielu działaniom reklamowym. A recepta na sukces? Takowej oczywiście nie ma. Akcję może napędzić znane nazwisko (Katy Perry) czy też promowanie postaw uznawanych za godne naśladowania (Posadź drzewo), ale nie ulega wątpliwości, że sukces odnoszą najczęściej te kampanie, które skupiają się na zaangażowaniu adresatów. Jednokierunkowa komunikacja, bez wchodzenia w interakcję z potencjalnymi klientami nie zachęca ich do związania się z daną marką na dłużej, utrzymywania lojalności. Duża społeczność? Jak najbardziej wskazane, ale grunt to cały czas utrzymywać ich zainteresowanie, zwłaszcza w kontekście kolejnych poczynań danej marki.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią zbioru case study autorstwa IAB Polska:
Zbiór case studies social media i WoMM [PDF, 15 MB]
- Kamila Kaczmarczyk