X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Nareszcie! Konta firmowe na Google+

Nareszcie! Konta firmowe na Google+

O planach uruchomienia na Google Plus kont firmowych dyskutowano od dawna, wszak chcąc rywalizować z Facebookiem nie sposób robić tego bez obecności znanych marek, firm czy choćby celebrytów, chcących korzystać z serwisu za pośrednictwem strony a nie profilu prywatnego.

Strony Google

Wczoraj długo oczekiwany news ujrzał światło dzienne na blogu firmy z Mountain View. Czytamy w nim:

Głównym celem Google+ było do tej pory zacieśnianie więzi między ludźmi. Chcemy jednak zapewnić Ci możliwość budowania relacji ze wszystkim, co jest dla Ciebie ważne – od lokalnych firm po globalne marki. Dlatego właśnie na całym świecie wprowadzamy Strony Google+.

Wraz z tym krokiem otwiera się zupełnie nowa forma komunikacji na Google+ i być może dzięki temu serwis na powrót zacznie pozyskiwać nowych użytkowników w szybkim tempie. Pytanie tylko czy faktycznie tak być musi? Wszak rejestracja jest już otwarta dla wszystkich, a podstawą funkcjonowania tego typu serwisu jest chyba mimo wszystko komunikacja między zwykłymi użytkownikami, która jak dotąd na G+ jednak kuleje. Obecność znanych marek, klubów sportowych, stron poświęconych programom telewizyjnym to oczywiście ważny element, ale niekoniecznie decydujący. Wszak masowe zakładanie Stron nie sprawi, że nagle rzesze facebookowiczów ogłoszą G+ swoim nowym ulubionym serwisem. Jeśli Plus ma odnieść sukces, będzie do niego dochodził chyba dotychczasową drogą, czyli małymi, ale konsekwentnymi krokami, wśród których niebagatelne znaczenie powinna mieć integracja z innymi usługami Google.

Jak na razie na G+ funkcjonuje kilka kont firmowych (m.in. Angry Birds, H&M, Toyota, Pepsi czy FC Barcelona).

fot.: plus.google.com

Chcąc założyć Stronę należy udać się tutaj, ale póki co naszym oczom może ukazać się taki oto komunikat:

fot.: plus.google.com

Jak zapewnia Google, „wkrótce każda organizacja będzie mogła dołączyć do społeczności (…)„.

Bezpośrednie połączenie ze Stronami

To jednak nie koniec nowości związanych z Google+ . Google postanowił wykorzystać do promocji Stron również własną wyszukiwarkę. Będzie można dodawać je do własnych Kręgów na dwa sposoby. Po pierwsze, będą one uwzględniane w wynikach wyszukiwania. Jeszcze szybszy będzie drugi sposób – funkcja bezpośredniego połączenia. W polu wyszukiwarki wystarczy wpisać symbol „+” oraz nazwę strony (np. +H&M), a wówczas automatycznie przejdziemy do strony w G+.

Kolejny raz przekonujemy się, że główną siłą Plusa z czasem może okazać się całe Google’owe otoczenie. To na pewno spory atut firmy w starciu z Facebookiem. Pytanie czy okaże się wystarczający, by podkopać pozycje głównego rywala.

Jak założyć stronę firmową?

Krok 1: wybór kategorii dla strony.

fot.: plus.google.com

Krok 2: Wybór nazwy strony oraz określenie jej szczegółowej tematyki.

fot.: plus.google.com

Krok 3: Dodanie krótkiego opisu strony oraz wgranie zdjęcia profilowego.

fot.: plus.google.com

Krok 4: Możliwość poinformowania znajomych o swojej nowej stronie.

fot.: plus.google.com

Krok 5: Możemy zacząć korzystać ze strony, dodać kolejne elementy, stworzyć własne kręgi, itp.

fot.: plus.google.com

Wszystkich czytelników zachęcamy natomiast do dodania Strony SocialPress do swoich Kręgów.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail