X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

O czym mówić, czego unikać: FMCG

O czym mówić, czego unikać: FMCG

reklama


Marki należące do branży FMCG cieszą się największym zainteresowaniem fanów na Facebooku. Najpopularniejsze z nich zgromadziły kilkadziesiąt milionów fanów:  Coca-Cola (35 mln), Oreo (23 mln), Red Bull (23 mln). Spośród polskich fan page’y  największą popularnością cieszy się Mały Głód, M&M’s Polska i Wedel.

FMCG to pojemna branża, w której znajdują się różnorodne produkty, dlatego trudno określić jednoznaczne wskazówki dotyczące publikacji postów. Jak widać z przytoczonych powyżej danych na Facebooku najlepiej radzą sobie artykuły spożywcze. Bardzo dobrym elementem, na którym można oprzeć  komunikację w social mediach jest brand hero. Marki propagujące określony styl życia lub mające jasno określoną filozofię unikają mówienia o produkcie wprost. Mały Głód nie mówi o serku Danio, a posty umieszczane przez Red Bulla skupiają się wokół sportów ekstremalnych, a nie napoju energetycznego.

Sylwia Dyrek, Social Media Manager – OX Media

fot.: OX Media

TworzÄ…c komunikaty na Fan Page’a należy brać pod uwagÄ™ historiÄ™ marki oraz jej sÅ‚abe i mocne strony. Musimy uważać na pytania otwarte, które mogÄ… zrodzić nieprzychylne komentarze. Trudno wskazać uniwersalne prawidÅ‚owoÅ›ci, ponieważ każda marka, niezależnie od branży, ma tematy, które można okreÅ›lić jako ,,potencjalnie niebezpieczne”. Musimy brać pod uwagÄ™ cele marki oraz to, do jakiej grupy docelowej chcemy  dotrzeć. PrzykÅ‚adowo, branża FMCG powinna skupić siÄ™ na wpisach lekkich i krótkich. JeÅ›li chcemy przekazać dużą liczbÄ™ informacji pamiÄ™tajmy, aby byÅ‚y one przedstawione w bardzo przystÄ™pny sposób, a już pierwsze zdanie naszego wpisu nie zniechÄ™caÅ‚o do dalszego czytania.

Alicja WaÅ›niewska, Senior Account Manager – The Next Step

fot.: The Next Step


Wszystko zależy od rodzaju produktu, jaki promujemy. Inaczej pisze się o gumie do żucia, inaczej o środkach czystości . Ważne, aby osadzać produkt w ramach otaczającej nas rzeczywistości i w odpowiednim kontekście codziennego użytku. Nie należy podejmować prób porównywania produktu z konkurencyjnymi, ani publikować wpisów wskazujących na potencjalne wady produktu.

 

 

Anna Robotycka, Chief Communication Officer – faceADDICTED

fot.: faceADDICTED

 

Dobrym pomysłem jest pisanie o praktycznych możliwościach wykorzystania produktów, np: poradach, przepisach oraz przygodach brand hero. Należy unikać merytorycznego porównywania z konkurencją.

 

 

 

JÄ™drzej DeryÅ‚o, Chief Executive – Link me up

fot.: Link me up

Marki z branży FMCG należą do najpopularniejszych na Facebooku, co wynika z jednoznacznie pozytywnych emocji w stosunku do tychże marek. Zaangażowani emocjonalnie konsumenci, okazujÄ… siÄ™ zaangażowanymi fanami, co markom FMCG pozwala skupić siÄ™ na postach generujÄ…cych interakcjÄ™, wciÄ…gajÄ…cych fanów w dyskusjÄ™, wymianÄ™ komentarzy. W przypadku firm z branży FMCG najÅ‚atwiej jest wiÄ™c wykorzystać głównÄ… zaletÄ™ Facebooka – możliwość komunikacji dwustronnej. Innym pomysÅ‚em, na którym warto opierać komunikacjÄ™, jest umożliwienie fanom wpÅ‚ywu na ksztaÅ‚t nowych produktów marki.

Zdaniem ekspertów, z którymi rozmawialiÅ›my, branża FMCG jest dosyć wdziÄ™cznym tematem jeÅ›li chodzi o social media. Stwarza wiele możliwoÅ›ci interakcji, szczególnie jeÅ›li marka jest osadzona w szerszym kontekÅ›cie, budzi przyjemne skojarzenia i odwoÅ‚uje siÄ™ do emocji.  Jutro przyjrzymy siÄ™ branży bankowej, która uznawana jest za jednÄ… z “najtrudniejszych”.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail