X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook testuje nową formę komunikacji między użytkownikiem a fan page

Facebook testuje nową formę komunikacji między użytkownikiem a fan page

reklama


O testach poinformowała agencja We Are Social z Singapuru. Póki co obejmują one, rzecz jasna, niewielką ilość stron. Jak widać na poniższym obrazku, obok przycisku „Edytuj stronę” na fan page znajduje się przycisk „Wiadomości”.

fot.: AllFacebook.com

Administrator fan page’a może wyłączyć tę funkcję, jeśli nie chce otrzymywać prywatnych wiadomości od użytkowników Facebooka.

Co ważne, nie trzeba być fanem danej strony, by móc wysyłać wiadomości. Po jej wysłaniu dostępna jest ona w dziale „Wiadomości”, razem z tymi wysyłanymi do innych użytkowników.

Admin strony o otrzymaniu wiadomości dowiaduje się dzięki zakładce znajdującej się w panelu administratorskim po prawej stronie, obok takich zakładek jak „Powiadomienia” i „Promuj za pomocą reklamy”. Po kliknięciu w strzałkę znajdującą się obok przycisku ”Wiadomości” ukaże się okno z początkową treścią wiadomości i nazwą nadawcy.

fot.: WeAreSocial.sg

Dodatkowo, na niebieskim pasku u góry, puste dotychczas na fan page’ach miejsce obok ikon „Fanów” i „Powiadomień” wypełni dobrze znana ikona „Wiadomości”.

fot.: WeAreSocial.sg

Trzeba tu jeszcze zaznaczyć, że na ten moment administrator nie ma możliwości samoistnego wysłania wiadomości do użytkownika, zawsze może one być jedynie odpowiedzią na tę wysłaną przez użytkownika. Formą zainicjowania prywatnej rozmowy jest natomiast funkcja wysłania prywatnej wiadomości jako odpowiedzi na komentarz facebookowicza pod wpisem na Tablicy danego fan page. Może okazać się bardzo przydatna zwłaszcza w razie gdy użytkownik chce uzyskać pomoc, bądź też umieszcza krytyczne posty.

fot.: WeAreSocial.sg

Jednak w przeciwieństwie do wymiany wiadomości między użytkownikami korzystającymi z profili prywatnych, rozmowa nie może automatycznie przejść na funkcję czatu.

Wygląd strony rozmowy jest identyczny jak w przypadku wymiany wiadomości między użytkownikami. O odpowiedzi ze strony administratora użytkownik dowiaduje się w taki sam sposób jak po otrzymaniu wiadomości od znajomego.

Jakie konsekwencje przyniosłoby ze sobą wprowadzenie takiej funkcji na stałe? Z całą pewnością niemała część komunikacji między marką a klientem odbywała by się nie pod komentarzami, a właśnie za pomocą prywatnych wiadomości. Wydaje się, że pomocna może być zwłaszcza w przypadkach, gdy użytkownik wyraża krytyczne opinie, np. o danym produkcie. Taka forma komunikacji jest też korzystniejsza z uwagi na to, że prowadzenie dyskusji w komentarzach może być mało czytelne, zwłaszcza w przypadku zwiększonego zainteresowania danym wpisem. Póki co nic nie wiadomo czy i kiedy Facebook zamierza wprowadzić tę funkcję na wszystkich fan page’ach.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail