reklama
Według raportu “Women and Social Media 2012”, przygotowanego przez BlogHer, media społecznościowe cieszą się obecnie dużym zaufaniem kobiet, a zaufanie do danego medium ma bezpośredni wpływ na to, czy kobieta podejmie decyzję o kupnie polecanego przez to medium produktu.
Komu ufają kobiety w sieci i dlaczego
Największy odsetek kobiet ma zaufanie do opinii blogerów, na drugim miejscu niemalże ex aequo znalazły się rekomendacje na Facebooku, Twitterze i w serwisie Pinterest. Co więcej, rekomendacje na blogach mają także największy wpływ na decyzje zakupowe kobiet, a aż 61% procent respondentek uznało je za najlepsze źródło informacji i porad na temat kosmetyków. Dla porównania tylko dla 33% takim medium są serwisy społecznościowe.
Dlaczego Facebook ma mniejszy wpływ na decyzje zakupowe kobiet niż blogosfera? Co ciekawe, jest to konsekwencja jego społecznościowego charakteru i funkcji, jakie pełni na co dzień w życiu swoich użytkowników. Facebook służy nam bowiem głównie do podtrzymywania kontaktów towarzyskich i dostarczania rozrywki. Dlatego informacji o produktach szukamy w blogosferze, która zamiast natłoku pozytywnych komentarzy na temat marki i polubień, oferuje konsumentom porady i wyczerpujące recenzje produktów czy usług.
Raport “Women in Social Media 2012” powstał na podstawie danych zebranych w lutym bieżącego roku przez serwis BlogHer i firmę Vision Critical, w trakcie badania dotyczącego aktywności kobiet w mediach społecznościowych. Ankietą objęto ponad 2000 kobiet, z czego 1060 respondentek to aktywne użytkowniczki portalu BlogHer.
Pełny raport jest dostępny na stronie www.blogher.com.
- Ghhg
- miksturka