![Blogi detronizują Facebooka. Raport “Kobiety i social media 2012” Blogi detronizują Facebooka. Raport “Kobiety i social media 2012”](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F03%2FGirls-Mall.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Według raportu “Women and Social Media 2012”, przygotowanego przez BlogHer, media społecznościowe cieszą się obecnie dużym zaufaniem kobiet, a zaufanie do danego medium ma bezpośredni wpływ na to, czy kobieta podejmie decyzję o kupnie polecanego przez to medium produktu.
Komu ufają kobiety w sieci i dlaczego
Największy odsetek kobiet ma zaufanie do opinii blogerów, na drugim miejscu niemalże ex aequo znalazły się rekomendacje na Facebooku, Twitterze i w serwisie Pinterest. Co więcej, rekomendacje na blogach mają także największy wpływ na decyzje zakupowe kobiet, a aż 61% procent respondentek uznało je za najlepsze źródło informacji i porad na temat kosmetyków. Dla porównania tylko dla 33% takim medium są serwisy społecznościowe.
![Zaufanie kobiet do social media - Blogher](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2012/03/Zaufanie-kobiet-do-social-media-Blogher-485x289.jpg)
Media społecznościowe cieszące się największym zaufaniem kobiet. Fot.: Raport "Women and Social Media 2012"/ BlogHer.com
![Źródła opinii na temat kosmetyków](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2012/03/Źródła-opinii-na-temat-produktów-związanych-z-urodą-485x237.jpg)
Najlepsze źródła informacji o kosmetykach w sieci. Fot. Raport "Women and Social Media 2012"/BlogHer.com
Dlaczego Facebook ma mniejszy wpływ na decyzje zakupowe kobiet niż blogosfera? Co ciekawe, jest to konsekwencja jego społecznościowego charakteru i funkcji, jakie pełni na co dzień w życiu swoich użytkowników. Facebook służy nam bowiem głównie do podtrzymywania kontaktów towarzyskich i dostarczania rozrywki. Dlatego informacji o produktach szukamy w blogosferze, która zamiast natłoku pozytywnych komentarzy na temat marki i polubień, oferuje konsumentom porady i wyczerpujące recenzje produktów czy usług.
![Do jakich celów kobiety wykorzystują social media](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2012/03/Do-jakich-celów-kobiety-wykorzystują-social-media-485x294.jpg)
Zestawienie najważniejszych funkcji blogów i Facebooka. Fot. Raport "Women and Social Media 2012"/BlogHer.com
![Zestawienie najwazniejszych funkcji Twittera i Pinterest](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2012/03/Zestawienie-najwazniejszych-funkcji-Twittera-i-Pinterest-485x287.jpg)
Zestawienie najważniejszych funkcji Twittera i Pinterest. Fot. Raport "Women and Social Media 2012"/BlogHer.com
Raport “Women in Social Media 2012” powstał na podstawie danych zebranych w lutym bieżącego roku przez serwis BlogHer i firmę Vision Critical, w trakcie badania dotyczącego aktywności kobiet w mediach społecznościowych. Ankietą objęto ponad 2000 kobiet, z czego 1060 respondentek to aktywne użytkowniczki portalu BlogHer.
Pełny raport jest dostępny na stronie www.blogher.com.
- Ghhg
- miksturka