reklama
Oczywiście tak jak w przypadku wprowadzania „Osi czasu” dla profili prywatnych, tak również w przypadku kont firmowych nowy wygląd nie zostanie wprowadzony automatycznie. Administratorzy dostaną szansę na spokojne zapoznanie się z nowy layoutem prowadzonego przez siebie fan page poprzez funkcję poglądu. Dzięki temu tylko oni będą widzieć stronę w postaci Timeline. Można też już w tej chwili zatwierdzić zmianę.
Wygląd w zasadzie nie odbiega od tego, który zdążyliśmy już poznać po zmianie wyglądu prywatnych profili. Jedyną, acz istotną różnicą jest panel administratora umieszczony się na górze strony. Tam znajdują się działy z powiadomieniami, informacjami o najnowszych fanach oraz statystykami. Z prawej strony mamy natomiast dział z wiadomościami, czyli istotne novum dla administratorów. Testowana już jakiś czas temu funkcja pozwala facebookowiczom wysyłać wiadomości do adminów stron. Można jednak w ustawieniach strony wyłączyć funkcję wyświetlania przycisku „Wiadomości” na stronie. Wówczas taki kontakt będzie niemożliwy.
Schodzimy niżej. Widzimy charakterystyczny element Timeline, czyli duże zdjęcie w tle, o maksymalnej szerokości 850 pikseli i wysokości 315 pikseli. Warto się przy nim zatrzymać na chwilę. Otóż na zdjęciu nie mogą znajdować się:
- Informacje handlowe, np. o zniżkach albo zachęcające do ściągnięcia produktu ze strony producenta
- Informacje kontaktowe: adres pocztowy, adres strony internetowej, e-mail. Te mają swój odpowiedni dział na fan page
- Odniesienia do takich funkcji jak “Lubię to”, komentarze, udostępnianie
- Zachęty do podjęcia określonej aktywności w rodzaju “zrób to” etc.
Posty na osi uporządkowane są rzecz jasna chronologicznie, jednak można je „wyróżnić” za pomocą gwiazdki, która wyświetla się po najechaniu na odpowiedni post. Dzięki temu będzie on „przyklejony” do górnej części osi.
Zakładki takie jak „Zdjęcia”, „Notatki” czy „Wydarzenia” umieszczono pod zdjęciem w tle. Brakuje z kolei landing tabu. A przynajmniej takiego, który wita nas po wejściu na stronę. Obraz na wzór strony powitalnej można umieścić w zakładkach:
Co ciekawe, Facebook postanowił wyjść naprzeciw tym administratorom, którzy z jakichś przyczyn chcieliby zmienić nazwę swojego fan page. Mogą oni złożyć taki wniosek wypełniając odpowiedni formularz. Należy przy tym podać powód chęci zmiany.
Póki co, opinie na temat Timeline dla fan page’y są mieszane. Wskazuje się na większe walory wizualne stron z nowym wyglądem, jak również więcej miejsca na content (810 pikseli w porównaniu do wcześniejszych 520). Z drugiej strony, autorzy bloga Woobox wskazują na wspomniany już wyżej brak strony powitalnej.
Ostatecznym terminem zmiany wyglądu wszystkich fanpejdży jest 30 marca. Tutaj z kolei można zobaczyć krótki filmik dotyczący Timeline.
- Klaudia Anielska
- Natalia Martowska
- Szymon Barabasz
- Jacek Mossakowski
- Grzegorz Miłkowski
- Artur Kawik
- Klaudia Rańda