reklama
Media społecznościowe wizualnym contentem stoją, o czym może świadczyć wprowadzenie przez Facebooka Osi czasu czy też szybki rozwój Instagrama i Pinteresta. Nie ulega żadnej wątpliwości, że dbałość o tego typu content odgrywa obecnie bardzo istotną rolę w strategiach społecznościowych, a marka posiadająca atrakcyjnie wyglądający fan page ma z pewnością większą siłę przyciągania.
Twórcy zestawienia podpatrywali marki na czterech platformach społecznościowych: Facebooku, Instagramie, Pintereście oraz Twitterze. Jakkolwiek w przypadku trzech pierwszych naturalnym wydaje się, by marka dbała o dobrą „prezencję”, tak Twitter popularność zbudował przecież na programowym wręcz ascetyźmie. Zespół HubSpota przekonuje jednak, że również w tym serwisie można atrakcyjnie zaprezentować markę. Przypatrzmy się więc co ciekawszym propozycjom twórców zestawienia.
W przypadku najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie na pierwszy plan wysuwa się tzw. zdjęcie w tle (cover photo), stanowiące nieodłączny element “Osi czasu”. Nie ulega wątpliwości, że wchodząc na dany fan page to właśnie ono jest najbardziej rzucającym się w oczy elementem. Co więcej, można się pokusić o to, by cover photo uzupełniało się ze zdjęciem profilowym, z czego niektóe marki chętnie skorzystały.
Atrakcyjne cover photo to jednak nie wszystko. Wagę należy przykładać również do udostępnianych zdjęć.
W przypadku tej platformy, jeszcze stosunkowo słabo poznanej przez firmy, marketerzy HubSpota mają kilka wskazówek. Warto skorzystać z opcji tworzenia tablic, dzieląc je jednocześnie na odpowiednie kategorie. Dla przykładu, Mashable na swoim profilu przyporządkowuje zdjęcia do tablic, które nazwą odpowiadają zakładkom na stronie internetowej serwisu.
Warto również przypinać pinezki do jak największej ilości zdjęć, bowiem zachęcają one użytkowników do re-pinów. Pinterest to zresztą doskonałe miejsce dla firm z branż, gdzie strona wizualna odgrywa ważną rolę. Tak jest chociażby w przypadku branży gastronomicznej, wszak posiłki poza podniebieniem nacieszyć muszą również oczy.
Posiadając profil na Instagramie warto zadbać o to, by zdjęcia, które użytkownik widzi jako pierwsze w najlepszy sposób definiowały markę. Może to być charakterystyczne logo, ale też “ambasadorzy” marki, którymi w przypadku zespołów sportowych są rzecz jasna sami zawodnicy.
Twitter…
…z pewnością nie jest tym miejscem, które w pierwszej kolejności kojarzy nam się z obecnością wizualnych treści, ale okazuje się że popularny mikroblog również oferuje właścicielom profili szansę na przyciągnięcie wzroku pozostałych użytkowników. Przede wszystkim warto zadbać o tło profilu, które automatycznie może znacząco odróżnić profil danej marki od pozostałych i podkreślić jej tożsamość, chociażby poprzez wykorzystanie kolorów charakterystycznych dla firmy lub flagowych produktów.
Jakkolwiek dbałość o odpowiednią prezencję marek nie może przesłaniać głównych celów prowadzonych działań, tak nie można mieć złudzeń – ładnie “opakowana” marka ma większe szanse na to, by angażować więcej użytkowników. Dlatego warto szukać inspiracji i zaprezentować markę w mediach społecznościowych w jak najatrakcyjniejszy sposób.
Pełne zestawienie przygotowane przez HubSpot dostępne tutaj.