X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Internauci wolą społecznościowe loginy niż formularze rejestracyjne

Internauci wolą społecznościowe loginy niż formularze rejestracyjne

Zakładanie konta w serwisach internetowych często wiąże się z koniecznością wypełniania obszernych formularzy rejestracyjnych, wymyślania nowych haseł. Nie jest zaskoczeniem, że internauci tego nie lubią.

Z badań firmy Janrain wynika, że aż 86% internautów jest skłonnych opuścić stronę gdy korzystanie z niej będzie wymagało założenia nowego konta. Skąd ta niechęć? 50% ankietowanych nie lubi wymyślać nowych haseł. Okazuje się, że 60% internautów ma ponad pięć różnych haseł do kont posiadanych w serwisach internetowych. W efekcie, aż 40% korzysta przynajmniej raz w miesiącu z funkcji przypomnienia hasła. Innym powodem jest długość formularzy rejestracyjnych, którą jako problem wskazało 42% ankietowanych.

Informacje jakie podają internauci w komentarzach bywają zresztą często nieprawdziwe. Aż 88% respondentów przyznało się do wpisania w formularzu fałszywej informacji. Z drugiej strony, 60% z nich byłoby w stanie podać więcej informacji na swój temat, gdyby wiedzieli jak zostaną one użyte.

Rozwiązaniem powyższych problemów jest społecznościowe logowanie. Może ono przybrać wymóg założenia konta poprzez rejestrację swojego facebookowego profilu, ale może też zupełnie pomijać ten etap. Oczywiście w grę wchodzą również konta na innych serwisach, a także konta mailowe. Tego typu integrację stron internetowych preferuje aż 77% facebookowiczów.

Oczywiście liderem pozostaje na tym polu Facebook, do którego należy 54% rynku społecznościowego logowania. Jedna czwarta udziału w rynku przypada dostawcom poczty elektronicznej (Google, Yahoo!)

Poniżej infografika Janrain.

fot. Janrain

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail