X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jak prowadzone są największe profile na polskim Facebooku?

Jak prowadzone są największe profile na polskim Facebooku?Sotrender na Facebooku / fot. facebook.com/Sotrender

Częste i regularne publikowanie

Dość trudnym obszarem okazało się częste i regularne publikowanie. Na Facebooku dobrą praktyką jest postowanie przez fanpage własnych treści średnio przynajmniej raz dziennie. Nie tylko pozwala to przypomnieć o sobie odbiorcom, ale też wpływa na Edge Rank, czyli Facebookowy mechanizm filtrowania treści. Dla wielu firm i marek częste publikacje to duże wyzwanie. W ciągu badanych 7 dni 71% największych polskich profili publikowało średnio rzadziej niż 1 dziennie. Lepiej wygląda regularność. W ciągu ostatniego tygodnia 17% fanpage’ów milczało przez przynajmniej dwa dni z rzędu, przy czym przeważały wśród nich komercyjne profile dużych marek. Co ciekawe, przypadki milczenia dotyczą nie tylko weekendów, ale także dni roboczych.

Uzupełnienie profilu na Facebooku i integracja z WWW

Analizowane fanpage dobrze poradziły sobie z podstawowymi polami profilu. Tylko 9% nie ma ustawionego skróconego adresu profilu (tzw. vanity URL). Dwie trzecie spośród tych, którzy mają długi adres to strony niekomercyjne, ale zdarza się to też na dużych profilach komercyjnych, jak choćby na profilach Kuby Wojewódzkiego, hiphopowca Grubsona czy Mamopedii.

Co więcej, 87% podało w polu „informacje” adres strony WWW. Wśród tych, które go nie mają, zdarzają się inicjatywy działające wyłącznie na Facebooku i nie związane z żadną stroną WWW, np. Nie dla ACTA w Polsce czy Popieram zakaz palenia w miejscach publicznych. Sporadycznie zdarza się nawet, że fanpage kieruje do niedziałającej strony. Dotyczy to np. oficjalnego profilu Prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, kierującego na www.gronkiewicz.pl.

Gorzej wygląda integracja stron WWW z profilem na Facebooku. Aż 79% ze stron WWW podanych na opisie w profilu nie zawiera widgetu „lubię to” (tzw. like box).

Na koniec Sotrender podaje jednak budującą wiadomość: wśród polskiego top 1000 nie ma stron, których prowadzący w ciągu ostatnich 70 dni nie zabraliby choćby raz głosu w komentarzach pod własnym postem lub pod postami fanów.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail