reklama
Analitycy Interactive Research Center w sierpniowej odsłonie Net Trends poddali analizie zjawisko Social TV. Jak sami piszą, Social TV to „określony sposób konsumpcji mediów – łączenie oglądania telewizji lub video z funkcjonalnościami mediów społecznościowych – możliwości ciągłego wchodzenia w interakcje z innymi użytkownikami i bycie na bieżąco ze spersonalizowanymi wiadomościami, czytania opinii i rekomendacji.”
Popularność tego trendu wśród polskich internautów jest coraz większa. W szczególności dotyczy to użytkowników portali społecznościowych. 97% polskich facebookowiczów korzysta z YouTube, a ponad 62% przekleja filmy w inne miejsca.
Zdecydowanie największym zainteresowaniem wśród użytkowników Social TV cieszą się reklamy z branży modowej oraz te związane z kosmetykami i urodą. To dowodzi, że to panie częściej oglądają serwisy wideo podczas korzystania z social mediów.
Czego internauci najczęściej szukają na YouTube? Oczywiście rozrywki. Tę w pierwszej kolejności zapewniają im teledyski, ale sporą popularnością cieszą się również kabarety oraz trailery filmowe. Co ciekawe, coraz częściej dzięki YouTube użytkownicy serwisu chcą się czegoś nauczyć.
Twórcy badania na podstawie poczynionych obserwacji wyróżnili trzy modele preferencji użytkowników YouTube. Część z nich traktuje serwis jak tradycyjną telewizję, wykazując zainteresowanie programami traktującymi o rodzicielstwie, popkulturalnymi oraz teledyskami. Inni z kolei lubują się w oglądaniu filmów o kosmetykach, seriali oraz wersje „making of” reklam. Ostatnia grupa to użytkownicy w największym stopniu zainteresowani marketingową formą przekazu, lubiący oglądać reklamy. Ponadto często zwracają uwagę na filmy o restauracjach i te o tematyce zdrowotnej.
Net Trends to cykliczne badanie aktywnych użytkowników mediów społecznościowych i technologii mobilnych realizowane przez Interactive Research Center. Net trends jest poświęcone najnowszym trendom w korzystaniu z nowych mediów, wzorcom zachowań użytkowników nowych technologii i postawie do obecności marek w mediach społecznościowych. Badanie jest realizowane metodą CAWI na losowej próbie aktywnych użytkowników mediów społecznościowych (N=600).